פקד עמירם בוטבול, קצין מודיעין בתחנת רהט, שנפצע קשה מאוד בהיתקלות עם מחבלים ברעים ב-7 באוקטובר שוחרר היום (ה') מבית החולים סורוקה לביתו - לחגוג נר ראשון של חנוכה בחיק המשפחה. הוא עבר דרך ארוכה שנגמרה בסוף טוב, כשיצא בהליכה על רגליו.
פקד עמירם בוטבול שנפצע ברעים השתחרר מסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)

בוטבול הגיע לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) בסורוקה במצב קשה מאוד לאחר שנפצע מירי. לאחר ייצוב מצבו הועבר לחדר הניתוח ומשם למחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. הוא היה מחוסר הכרה, מונשם ומורדם במשך 11 יום. בהמשך עבר וטופל במחלקה לכירורגית ב' ומשם למחלקת השיקום בבית החולים בבאר שבע.
בסורוקה מספרים על התרגשות גדולה במחלקת השיקום עם שחרורו של פקד בוטבול, אחרי 62 ימים, שבמהלכם עבר סדרת ניתוחים מורכבים. "אני משתחרר בהתרגשות גדולה ובתחושת הודיה לקב"ה על הכול", אמר פקד בוטבול כשהוא עטוף דגל ישראל. הצוות ליווה אותו במחיאות כפיים ובשיר "תפילה" של עפרה חזה במעמד שלא הותיר הרבה עיניים יבשות.
2 צפייה בגלריה
עמירם בוטבול שנפצע קשה מירי מחבלים ברעים השתחרר מסורוקה
עמירם בוטבול שנפצע קשה מירי מחבלים ברעים השתחרר מסורוקה
במרכז: פקד עמירם בוטבול. לימינו, סגן מנהל בית החולים ד"ר דן שוורצפוקס. לשמאלו, מנהל מחלקת השיקום בסורוקה ד"ר יולי טרגר
(צילום: דוברות סורוקה)
"חשוב לי לומר שלאורך כל הטיפול הרפואי, בכל המחלקות שבהן טופלתי, הצוות הרפואי היה מקצועי ואדיב, הרגשתי שמדובר במלאכים שה' שלח אליי ברגעים הקשים. אני מברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, חג חנוכה שמח".
ד"ר יולי טרגר, מנהל מחלקת השיקום בסורוקה, מרכז רפואי אוניברסיטאי של כללית, מספר: "עמירם בוטבול פונה לבית החולים במצב קשה מאוד. בתחילה, עמירם לא היה מסוגל אפילו לקום ממיטתו. לשמחתנו, הוא לא סבל מפגיעות בלתי הפיכות במערכות הנוירולוגיות ואין ספק ששיתוף הפעולה הנפלא שלו עזר לו מאוד בתהליך השיקום. לאט לאט הוא התחזק.
"בשל מורכבות הפגיעה שלו, היו שותפים לטיפול השיקומי גם צוותים ממחלקות אחרות. לשמחתנו, הוא משתחרר במצב טוב אחרי תהליך ארוך מאוד, אך מוצלח. מחכה לו עוד תהליך ארוך והדרגתי של טיפול כמו פיזיותרפיה כדי להגיע לריפוי מקסימלי".
2 צפייה בגלריה
עמירם בוטבול שנפצע קשה מירי מחבלים ברעים השתחרר מסורוקה
עמירם בוטבול שנפצע קשה מירי מחבלים ברעים השתחרר מסורוקה
עמירם בוטבול עם הצוות שליווה את שיקומו בסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)
מתחילת המלחמה פונו לבית החולים סורוקה יותר מ-1,900 נפגעים. ביום הראשון ללחימה טופלו בסורוקה יותר מ-680 פצועים, מתוכם 130 פצועים במצב אנוש. כל פצוע שנזקק לניתוח מציל חיים הוכנס לחדר הניתוח, ובהמשך בוצעו ניתוחים שאינם דחופים. חדרי הניתוח בסורוקה עבדו 24/7 בימים הראשונים של הלחימה. בית החולים ממשיך לקלוט פצועים מהקרבות ברצועת עזה.
57 שוטרים נפלו ביום הראשון ללחימה ושניים עדיין נעדרים. רבים נוספים נפצעו בקרבות עם מחבלים שאותם ניהלו בגבורה, לעתים עד הכדור האחרון. יהי זכרם ברוך.