סמוטריץ' נגד היועצת המשפטית לממשלה
(צילום: רועי עידן, מרכז קטיף)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מאשים את מערכת המשפט בגיבוי הרופאים השובתים, וטוען כי מאז אמש - היועצים המשפטיים של המדינה "מרחו זמן" ורק הבוקר (יום ג') הגישה המדינה את עתירתה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים. סמוטריץ', שדיבר בכנס "קטיף לאחריות לאומית" התשיעי שנערך ביד בנימין, אמר כי "המערכת המשפטית נותנת שכבת הגנה למוחים, ומונעת מהממשלה לקבל את הזכות הבסיסית - למנוע פגיעה במטופלים".
יותר מאלף רופאים בודקים רילוקיישן
(צילום: חגי דקל)
לאחר שהמדינה הגישה בקשה לצווי מניעה נגד הרופאים, האשים סמוטריץ' את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בניגוד עניינים: "הרי כל השביתות נועדו לשמור על הכוח שלה, אז יש פה סימביוזה". לדברי סמוטריץ', "צריך לתקן, בעדינות, בנחת, באחריות ובהקשבה. וגם עם נכונות לפשרות כי יש עוד חלק בעם שחושב אחרת. אבל את המצב הקיים אי אפשר בשום פנים ואופן לשמר".

קראו עוד:
"שמעו סיפור מעכשיו", אמר סמוטריץ', "ההסתדרות הרפואית הכריזה שביתה פוליטית פראית בלתי-חוקית, אין לה דבר עם יחסי עבודה, היא פוגעת באלפי חולים שקבעו תורים וימשיכו לסבול כי ד"ר חגי לוין החליט שהוא פוליטיקאי ולא רופא". יצוין כי לא פרופ' לוין הכריז על השביתה, אלא יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי.
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית. גלי בהרב מיארה
(צילום: גיל נחושתן)
"מאתמול בצהריים אני ושר הבריאות משה ארבל מבקשים להוציא צו מניעה, ובמשך שעות מורחים זמן וניסו להסליל אותנו. אמרו לנו במשרד האוצר, כנסו למשא ומתן על השלכות הרפורמה על שוק התעסוקה. לא צריך להיות משפטן דגול, רק לקרוא את המניפסטים שלהם כדי להבין שאין לזה דבר וחצי דבר עם יחסי עבודה. והבוקר הוגשה הבקשה שלא שוללת את הלגיטמציה של השביתה - אבל 'זה לא מידתי'. בעשר וחצי מתקיים דיון בבית הדין, לא יודע אם יינתן צו. זה מאוחר מדי לכל אותם מטופלים שלא יקבלו את הטיפול היום ויחכו לתור הבא".
2 צפייה בגלריה
שביתת הרופאים דיון בבית הדין לעבודה שר הבריאות משה ארבל פרופ' ציון חגי
שביתת הרופאים דיון בבית הדין לעבודה שר הבריאות משה ארבל פרופ' ציון חגי
מימין, בדיון בבית הדין: שר הבריאות ויו"ר ההסתדרות הרפואית
בדיון עצמו בבית הדין האזורי לעבודה בבת ים נכח שר הבריאות משה ארבל ולצדו ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות ד"ר דודו דגן. מנגד נכח יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, מזכ"לית ההסתדרות הרפואית עו"ד לאה ופנר ויו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן.