מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, הודיע הבוקר (יום א') להנהלת המוסד הרפואי על כוונתו לסיים את תפקידו. כך נודע ל-ynet. יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה פרופ' גמזו הודיע על כך, ואולם הבוקר, בניגוד לפעמים קודמות, הודיע על כך שתהליך בניית המכרז לתפקיד המנכ"ל החדש יחל ויפורסם כבר בימים הקרובים. ההערכה היא שהמנכ"ל החדש ימונה באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
דבריו של פרופ' רוני גמזו
דבריו של פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו פורש מתפקידו
(צילום: יאיר שגיא)
פרופ' גמזו, ששימש בעבר גם מנכ"ל משרד הבריאות, מנהל את בית החולים מאז 2015, ומהווה אחת מדמויות המפתח במערכת הבריאות. בעת משבר הקורונה שימש פרויקטור הקורונה ובעבר שמו נקשר בכמה תפקידים אפשריים אותם ימלא לאחר איכילוב ובהם מנכ"ל של אחת מקופות החולים. ואולם, ההערכה בשלב זה היא שגמזו יישאר מעורב בענייני איכילוב בדרך מסוימת. מאחר שאיכילוב הוא בית חולים שבבעלות המדינה ועיריית תל אביב-יפו, שני הגופים הם אלו שימנו ביחד את המנכ"ל הבא.
גמזו, בן 58, שימש בין השנים 2014-2010 מנכ"ל משרד הבריאות והוביל באיכילוב תהליכים של דיגיטליזציה וחדשנות. כאמור, לציבור הרחב הוא מוכר בעיקר כפרויקטור הקורונה שבמהלכו ניסה לקדם מדיניות פתוחה יחסית של הגבלות – אך בכל זאת בשלב מסוים המליץ, בין היתר, על סגר בחגי תשרי. במהלך המלחמה הנוכחית מונה לפרויקטור השיקום הלאומי והוביל את כתיבת תוכנית השיקום של החיילים בבתי החולים.
בבורסת השמות להחלפתו של גמזו מספר מועמדים אפשריים. אם הבחירה תיעשה מתוך איכילוב, אחד השמות המובילים להחליף את המנכ"ל הנוכחי הוא סמנכ"ל מחקר ופיתוח בית החולים, פרופ' אלי שפרכר. גם שמה של מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), ד"ר אסנת לב-ציון קורח, עלה באותו הקשר וכך גם שמה של ראש חטיבת בתי החולים בקופת החולים כללית, ד"ר אורלי ויינשטיין. מנהל בית החולים הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ' הוזכר אף הוא כאחד המחליפים האפשריים.