בשיתוף מכון אברהמסון
3 צפייה בגלריה
שמרית ואמה
שמרית ואמה
שמרית ואמה. "כל מה שהייתי צריכה זה להוציא מהחיים שלי את מה שעושה לא טוב לגוף שלי"
אימא שלי, בעלי ואני עברנו גמילה באברהמסון ויחד ירדנו 82 קילוגרמים", מספרת שמרית תורג'מן, 38, נשואה ואם לשלושה ילדים, מבית שאן.
"בשלושת החודשים שלאחר טיפול הגמילה התרחש קסם, ירדתי מהר מאוד 12 קילוגרמים, ואז נעצרתי. דיברתי עם הילה, המלווה המקסימה שלי וגילינו את הנקודות שמפריעות לירידה במשקל. למשל, גילינו שאני שותה פחות מים וכשהתחלתי לשתות, ירדו מהר מאוד עוד ארבעה קילוגרמים. היא גם הציעה לי לצאת להליכה של חצי שעה, וזה עשה לי טוב לגוף ולנשמה. בהמשך נרשמתי גם לחוג פילאטיס. היא לימדה אותי איך לבחון את המוצרים שאני קונה. אם למשל, רשום שיש סוכר בכמות גבוהה על המוצר, לפעמים מדובר בסוכר שיש בפרי באופן טבעי.
"במהלך השנה האחרונה התקשרתי המון פעמים במהלך הקניות למלווה שלי ולמוקד של אברהמסון, כדי לברר אם אני יכולה לאכול מוצר כזה או אחר. אני נעזרת המון בקבוצת הפייסבוק הסגורה ובספר המתכונים שלהם. למדתי להכין קינוחים מותרים כמו מופלטות במימונה וסופגניות בחנוכה, פנקייקים וממרח שומשום בטעם שוקולד. הוואטסאפ שלי מלא במתכונים מהספר ומקבוצת הפייסבוק שאני שולחת לחברות שלי".
היא מסבירה: "כדי להתארגן עם המזווה החדש אחרי הגמילה, שיניתי את המטבח עבור כל בני הבית. הוצאתי את כל מה שיש בו קמח וסוכר, מהפסטה ועד לחטיפים, ואפילו ביקשתי מבעל המכולת השכונתית שידאג להביא מוצרים ללא סוכר וללא קמח חיטה, כמו: שוקולד וחלבה, פסטה רסק עגבניות. בזכות השינוי, גם הבן שלי בן ה-10, ירד ארבעה קילוגרמים.
"שנה אחרי הגמילה שלי, בעלי ירד 20 קילוגרמים, אמי רזתה 32 קילוגרמים ואני ירדתי 30. כל החיים שלי נלחמתי בדיאטות שונות, כשבעצם כל מה שהייתי צריכה זה להוציא מהחיים שלי את מה שעושה לא טוב לגוף שלי. היום אני לא סובלת ממיגרנות יותר, כשבעבר חייתי על כדורים. אחת מלקוחותיי אמרה לי 'חזרת להיות בת 18', אבל בגיל 18 שקלתי 100 קילוגרמים. בעקבותי נגמלו באברהמסון 20 אנשים".

"קיבלתי כלים להתנהל עצמאית ולחיות באורח חיים בריא"

"באברהמסון נתנו לי כלים להצליח, בעזרת שילוב מנצח: טיפול הגמילה עזר לי לחשב מסלול מחדש ולא לדבוק בכל במאכלים שמזיקים לי, ולצד הגמילה קיבלתי ליווי אישי ומקצועי", מספר אביאור צפדיה, 42, גרוש ואב לשלוש בנות, סמנכ"ל בחברת ריהוט, מראשון לציון.
"רומי, המלווה שלי באברהמסון, הייתה איתי צעד אחר צעד, ועזרה לי להתאים את התזונה החדשה לאורח החיים שלי. למדתי איך לאכול צהריים, איך לשלב ירקות בתזונה ואפילו איך לשתות מדי פעם יין אדום ולוותר על הבירות. הליווי הטלפוני מאוד גמיש, מתי שצריך וכמה שצריך. רומי מכירה אותי טוב. השיחות הקבועות עוזרות לי ללמוד מה לעשות, מה בריא לי יותר, מה מתאים לי יותר. אם יש לי מעידות, היא עוזרת לי להתכוונן מחדש ולחזור לדרך. ומה שיפה הוא שאני לא מתקשר. כשאני צריך אותה, היא מתקשרת אליי מיד ובזמן אמת".
3 צפייה בגלריה
אביאור
אביאור
אביאור צפדיה. "לפני התהליך שקלתי 112 קילוגרמים והיום, שנה אחרי, אני שוקל 90 קילוגרמים"
הוא מספר: "ניסיתי הרבה מאוד שיטות לירידה במשקל, אבל שום שיטה לא הצליחה. בדיאטות קודמות מהר מאוד שיחררתי. הן לא היו מותאמות עבורי. יכולתי לאכול סלט מהבוקר עד הערב ובסוף היום לאכול לאפה".
"לאברהמסון הגעתי סמוך לגירושיי, מתוך כוונה ברורה לעשות שינוי אמיתי בחיים שלי. בתחילת התהליך, ממש לפני טיפול הגמילה, המטפל אמר לי 'אתה תראה שתסתכל על הדברים שאתה כמה אליהם בדרך כלל והם לא ידברו אליך'. ובאמת, כל המתוקים, השוקולדים, הקרואסונים, הבקלוואות, הלחמים והפסטות לא מדברים אליי. שיניתי את המטבח: הורדתי את כל הלחמים, והכנסתי הרבה מאוד ירקות. לא חסר לי כלום ואני אוכל מאוזן. אני מתחיל את הבוקר עם גבינות וירקות, בצהריים חזה עוף עם סלט ובערב טונה וירקות. לבנות שלי יש את מגירת המתוקים והחטיפים שלהן. לפעמים יש שוקולד במקרר במשך חודשים ואני בכלל לא מתעניין. זה כמו אבנים בשבילי. נעזרתי בספר המתכונים של החברה כדי להיכנס למסלול, ובכל פעם שהרגשתי צורך בחיזוק הגמילה, קיבלתי טיפול נוסף לאיפוס המערכת.
"המהות בטיפול הגמילה היא לאמץ אורח חיים בריא, כי כשהגוף אוכל בריא הוא שומר על המשקל. לפני התהליך שקלתי 112 קילוגרמים והיום, שנה אחרי, אני שוקל 90 קילוגרמים. ממידה XXL ירדתי ל-M, ורמת הפירגונים שאני מקבל היא מטורפת. הרבה מאוד חברים ומכרים הגיעו לתהליך באברהמסון בעקבותי. אני אדם אחר בהתנהלות ובשמחת חיים. לא סובל יותר מקוצר נשימה כשעולה במדרגות. גם לא קשה לי להתלבש. כשאני הולך לאירועים, אני מרגיש מיליון דולר והחולצה לא לוחצת על הבטן. באופן מובהק אורח החיים החדש עוזר לי לבצע את העבודה שלי טוב יותר. יותר עירני, שמח, ומרוכז. בנוסף, יש לופ מאוד חיובי כשיורדים במשקל וזה מדרבן לצאת להליכות ולבנות את השרירים".
הוא מסכם: "בעזרת הליווי של אברהמסון יש לי את הכלים להתנהל עצמאית. יש אימרה שאומרת 'תן לאדם דג, הוא ישבע ליום אחד; למד אותו לדוג, הוא ישבע כל חייו'. בזכות אברהמסון אני בשליטה ועברתי מלהיות מנוהל למנהל".
3 צפייה בגלריה
יפה
יפה
יפה סימן טוב שטרן. "השתנו לי החיים"

"כבר אין לי חשק למתוק"

"הגעתי לאברהמסון חמש שנים אחרי שעברתי שם גמילה מעישון. תמיד הייתי שמנמנה, אבל זה לא הפריע לי עד שיום אחד הלכתי לרופא בעקבות חתך ברגל ושלחו אותי לבדיקות דם. כל המדדים היו גבוליים. הסתבר מהרישומים שלא עשיתי בדיקות 11 שנים. שנתיים לפני נולד לי ולזוגתי ילד והייתי כבר בת 47", מספרת יפה סימן טוב שטרן, 48, טבחית במקצועה, בזוגיות ואם לילד בן 3 מתל אביב.
"החלטתי ללכת שוב לאברהמסון כדי שיעשו עליי את הקסם שלהם, בלי דיאטה מסובכת ובלי ספירת קלוריות, וכך היה. יצאתי מטיפול הגמילה ולא הרגשתי כלום. כשהגעתי הביתה, קראתי את התפריט של החודש הראשון, כולל רשימת מוצרים, והבנתי מה צריך לעשות.
"יצאתי לקניות והסתכלתי בטבלה התזונתית של כל המוצרים לפני שנכנסו לעגלה. וממש נבהלתי. בכל דבר יש סוכר, אפילו באבקת מרק. התקשרתי מבוהלת לאורי המלווה מטעם המכון. הוא הרגיע אותי, אמר שצריך להסתכל ברשימת המרכיבים ולא בטבלה התזונתית, והסביר שיש סוכרים מותרים כי הם טבעיים ולא מוספים".
היא מסכמת בגאווה: "שמונה חודשים אחרי, לא הצלחתי לשלב ספורט בפעילות היומית ועדיין אני שוקלת 16 קילוגרמים פחות. אני אנרגטית, קלילה, אוכלת ושותה מסודר. אני יכולה להגיד שהשתנו לי החיים, בלי להתאמץ, בלי לסבל ובלי להרגיש שאני מקפחת את עצמי".
בשיתוף מכון אברהמסון