למעלה מ-500 נשים נבדקו היום (ב') ביריד בדיקות חינם לגילוי מוקדם של סרטן השד, שהתקיים בבית החולים איכילוב וכלל 12 עמדות בדיקה שהוצבו ברחבת בית החולים ואויישו על ידי מומחים לכירורגיית שד. מבית החולים נמסר שאצל 20 נשים נמצא בבדיקה ממצא המחייב המשך בירור.
עוד בחודש המודעות לסרטן השד:
בבוקר התקיימה ברחבת בין החולים תצוגת אופנה של המעצב דרור קונטנטו, בה צעדו 25 רופאות, אחיות, צוות תומך מטופלות ומחלימות. את התצוגה פתחה מלכת היופי לשעבר והמחלימה מירית גרינברג, אחריה צעדה פרופ׳ תמר ספרא, מנהלת המרכז לסרטן האשה. המעצב דרור קונטנטו צעד גם הוא ביחד עם אמא שלו, המחלימה גם כן מסרטן.
2 צפייה בגלריה
יריד גילוי מוקדם סרטן השד באיכילוב
יריד גילוי מוקדם סרטן השד באיכילוב
מירי בוהדנה ביריד לבדיקות סרטן השד באיכילוב
(צילום: ג׳ני ירושלמי ומירי גטניו)

"לוקח כמה חודשים לקבוע תור לכירורג שד"

ד״ר מריאן ח’טיב, כירורגית שד בכירה בבית החולים איכילוב, הסבירה על החשיבות של הבדיקה: ״היום שיעורי ההחלמה מסרטן שד, אם מגלים אותו בשלב מוקדם, מגיעים ליותר מ-90%. ככל שמגלים אותו מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה ופוחת הסיכון לחזרה של המחלה. כל אישה מגיל 25 צריכה להתחיל לראות כירורג שד אחת לתקופה, ויש תמימות דעים שנשים מעל גיל 30 צריכות להיבדק פעם בשנה. חשוב גם שאותו כירורג ידע להפנות לבדיקות הדמייה, מעבר למה שצריך, לפי ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית״.
2 צפייה בגלריה
יריד גילוי מוקדם סרטן השד באיכילוב
יריד גילוי מוקדם סרטן השד באיכילוב
"הרבה נשים שבדקתי היום אמרו לי שהן לא הצליח לקבוע תור דרך הקופה". יריד הבדיקות
(צילום: ג׳ני ירושלמי ומירי גטניו)
ד״ר ח’טיב הוסיפה כי הבדיקה חשובה גם אם אין היסטוריה משפחתית. ״זו בדיקה קצרה, ידנית, לא חודרנית ולא כואבת שלוקחת בסך הכול מספר דקות. היה מרגש לראות מאות נשים שהגיעו להיבדק היום״, הוסיפה, ״אנחנו יודעים על המצוקה ברפואת הקהילה וכי לוקח כמה חודשים לקבוע תור לכירורג שד. הרבה נשים שבדקתי היום אמרו לי שהן לא הצליחו לקבוע תור וכי היום הזה של הבדיקות המרוכזות התאים להן".