נגם חאג' עלי משפרעם רק בת 20, אבל כבר פורצת מסגרות. היא משפיענית רשת עם יותר מחצי מיליון עוקבים ברשתות, בעלת עסק לפירסינג, בת שירות לאומי ברמב"ם כבר שנה שנייה וחולמת להיות אחות. ואם כל זה לא מספיק, על פועלה למען קירוב לבבות, היא קיבלה אות הצטיינות מהנשיא. צפו בריאיון איתה:
עם 500K עוקבים: חאג' עלי משפרעם מעודדת מוסלמים להתנדב - ראיון עם נגם חאג' עלי
(צילום: ירון ברנר)
את אישה מוסלמית, ובכל זאת בחרת לעשות שירות לאומי. זה לא הדבר הכי מקובל. "מבחינתי זה מקובל. גם ההורים שלי כל הזמן איתי, אומרים לי 'תעשי מה שאת רוצה'. אני מקשיבה רק להם ולא לכל מיני אנשים שמעבירים עליי ביקורת. אני אוהבת מה אני עושה, אני עוזרת לאנשים בבית חולים ועושה הכל מהלב, גם בתפקיד כלוקחת דמים בבית חולים רמב"ם".
יכולת ללכת ללימודי אחיות או משהו אחר ולעשות את זה כמקצוע, אבל בחרת לעשות שירות לאומי ולתרום מזמנך. אילו תגובות את מקבלת? "דווקא העוקבים שלי באינסטגרם מאוד תומכים במה שאני עושה. הם כל הזמן אומרים לי, 'זה טוב, תעשי, זה טוב לעתיד שלך, ללימודים שלך'. אני שומעת כל מיני דברים טובים על השירות הלאומי, ומצד שני יש המון אנשים שלא אוהבים את זה, אבל אני לא שומעת אותם. אני ממשיכה בעבודה שלי. אני עושה שירות לאומי בכיף, כדי לתרום, לעשות דברים טובים".
את ממליצה לאחרים לעשות שירות לאומי? "כל הזמן. אני אומרת לכולם ללכת להתנדב ולעשות".
יש לך עסק לפירסינג. גם זה לא משהו שעל פניו נשמע מקובל לאישה מוסלמית. "דווקא כל המוסלמיות עושות פירסינג. בדת שלנו זה מותר, אבל קעקועים אסור. בכל מקרה זה מאוד תלוי במשפחה".
היא סיפרה על הבחירה להתנדב: "שמעתי הרבה על השירות הלאומי מחברות ומפרסומים שעודדו לצאת ולהתנדב. באותה תקופה התלבטתי מה אני רוצה ללמוד ולעשות בעתיד, וכל פעם שהתלבטתי קפצה לי המחשבה על השירות הלאומי, גם כדי לתרום למדינה ולעשות טוב לאנשים, וגם כדי להכיר את התפקיד, וללמוד טוב יותר עברית כי בבית הספר אמנם לומדים את הבסיס אבל לי זה לא הספיק. באותה תקופה גם יצא לי לעבוד בכל מיני מקומות אבל לא התחברתי וחיפשתי משהו אחר.
"החלטתי להתנדב לשירות לאומי ברמב"ם, והתחלתי בפנימית ה'. הצוות קיבל אותי בחיבוק גדול, ממש עטפו אותי וגידלו אותי. היום אני לוקחת דמים בראומטולוגיה, במיון ובעוד מחלקות, ובעיקר מנסה לשמח את המטופלים, לגרום להם לחייך ולעשות להם טוב".
איך הגבת כשגילית שתקבלי תעודת הצטיינות מנשיא המדינה? "זה היה כיף גדול. בשנה השנייה שלי, כבר התחלתי להתעייף, אבל אחרי שגיליתי על האות מהנשיא, הרגשתי שכל העייפות נעלמה. בכלל לא ידעתי שאני מועמדת להיות מצטיינת נשיא. יום אחד מנכ"ל השירות הלאומי בעצמו התקשר ואמר לי 'מזל טוב'. שאלתי אותו על מה? ופתאום הרכזת שלי בעמותת 'בת עמי' למגזר הערבי אימאן סואעד, הצטרפה וסיפרה לי שהמליצו עליי ברמב"ם, כל המחלקות שאני עובדת בהן כל יום, וגם אילנה דודלס שמרכזת את תחום שירות לאומי בבית החולים. בחרו 29 מתנדבים מתוך 20 אלף מכל התחומים ומכל הארץ".
1 צפייה בגלריה
נגם (נראם) חג׳ עלי
נגם (נראם) חג׳ עלי
בטקס הענקת אות ההצטיינות מהנשיא
מה התוכניות שלך לעתיד, אחרי סיום השירות הלאומי? "אני רוצה להמשיך לעבוד כתפקיד לוקחת דמים פה ברמב"ם, ואחר כך ללכת ללמוד תואר ראשון בסיעוד. זה תמיד היה החלום שלי. כמובן שאמשיך גם בפירסינג ובמדיה החברתית. אני אוהבת את מה שאני עושה ומקווה להמשיך לעשות את זה".