בשיתוף מכון אברהמסון
בינינו, כמה אפשר להתאפק? לוותר על העוגייה עם הקפה, לא לאכול קינוח במסעדה או למלא את הפיתה בפיקניק עם המשפחה. עבור רבים, החשק למתוק ולפחמימות חזק יותר בסופו של דבר מכוח הרצון, מה שמוביל לפינג פונג אין סופי, שבו יורדים במשקל, מעלים אותו בחזרה עם כמה קילוגרמים עודפים, מתחילים דיאטה חדשה וכך, נותר התסכול ועודף המשקל.
פגשנו ארבעה ישראלים, שבסיוע וליווי מכון אברהמסון – חייהם השתנו. הם טופלו בעזרת נוסחה מדויקת להורדת הדחף והחשק לכל המאכלים שקשה לנו לעמוד בפניהם, כמו עוגות, פיצות, פסטות ועוד. מייסד המכון, אהוד אברהמסון: "לאחר הטיפול באברהמסון אדם יוצא חזרה לחיים, אבל בלי הדחף, בלי ה-craving הזה שמשגע אנשים שמנסים לבד. הם יוצאים עם תחושת 'ריסטארט' ואומרים דברים כמו 'כאילו מישהו מחק לי את הדיסקט במוח' או 'אני רואה את הבורקסים והמתוקים וזה כמו מים בשבילי'. במכון אברהמסון כבר 132,000 ישראלים הצליחו לרדת במשקל עד היום".
4 צפייה בגלריה
אריאל דרעי - מכון אברהמסון
אריאל דרעי - מכון אברהמסון
אריאל דרעי - מכון אברהמסון
(אריאל דרעי - מכון אברהמסון)

"ירדתי 47 ק"ג, כאילו כיבו לי את המתג של המתוקים"

"חייתי על שוקולד ועל אוכל מהיר. כדי לשבוע אכלתי כמויות גדולות של אוכל ללא הפסקה. אחר כך בקושי יכולתי לזוז. הגעתי למצב של ייאוש - לא ידעתי אם אי פעם אצליח לרזות ולהרגיש טוב עם עצמי. ניסיתי המון דיאטות אבל שום דבר לא עבד", מספר אריאל דרעי, סטודנט מבית שאן, ששקל 138 קילוגרמים בגובה של 1.90 מטר.
"אחרי הטיפול כל החשקים שהיו לי נעלמו, כאילו שכיבו את המתג של המתוקים. הטיפול השתיק את המחשבות שלי על אוכל. אם פעם הייתי אוכל בכיף שוקולד למריחה בכפית, היום אני נגעל. מאז טיפול הגמילה הפחתתי 47 קילוגרמים ואני ממשיך לרדת. זה שינה לי את החיים. אני לא מאמין שהגעתי למצב הזה".
4 צפייה בגלריה
יונית מלכה - מכון אברהמסון
יונית מלכה - מכון אברהמסון
יונית מלכה, מנהלת גן ילדים

אותה אישה, 38 ק"ג פחות

"כל החיים ניסיתי לרדת במשקל, קבוצות, לבד והמשקל תמיד היה פינג פונג, עולה ויורד. אחרי שני ניתוחים של שרוול ומיני מעקף החלטתי שזהו, אני חייבת לנסות משהו אחר. הגעתי לאברהמסון אחרי הרבה התלבטויות, אפילו כשכבר הגעתי לטיפול הייתי סקפטית, לא הבנתי מה הטיפול יכול לעזור לי אבל החלטתי לנסות.
חזרתי הביתה אחרי הטיפול, זה היה בנר השמיני של חנוכה, חמתי טיגנה סופגניות והרגשתי שאני מסתכלת על אוויר. הקילוגרמים התחילו לרדת משבוע לשבוע ונכנסתי לאנרגיות ולדרייב. מאז, אין לי שום רצון ודחף לאכול את המאכלים שבעבר היו האויבים הכי גדולים שלי".
4 צפייה בגלריה
עופר פריזדה
עופר פריזדה
עופר פריזדה, מורה לנהיגה בן 31
(מכון אברהמסון)

"ירדתי 30 קילו בקלות, אחי חזר מהמילואים ולא זיהה אותי"

עופר פריזדה, מורה לנהיגה בן 31, מספר על שיא המשקל שלו: "שקלתי 120 קילו, היום אני 4 חודשים אחרי הטיפול וירדתי 30 קילו! הגעתי לקליניקה בחיפה, נכנסנו כל אחד לחדר ועברתי טיפול. הרגשתי את ההשפעה מייד אחרי שיצאתי. היום אני מסתדר בקלות מבחינת תזונה, לא מרגיש שחסר לי.
אנשים שלא ראו אותי תקופה כמו אחי שלא ראה אותי מאז ה-7.10 כי היה במילואים, חזר אחרי שלושה חודשים והיה בהלם. הרגיש כאילו הוא פוגש מישהו אחר".
4 צפייה בגלריה
דאיה אלול - מכון אברהמסון
דאיה אלול - מכון אברהמסון
דאיה בן אלול מזכירת מנכ"ל מראש הנקרה

"הגעתי לאברהמסון בהמלצת רופאת הנשים שלי"

"רופאת הנשים שלי, שאנחנו חברות טובות, המליצה בחום על אברהמסון. היא סיפרה שמטופלת שלה גם עברה שם טיפול שעשה לה ממש טוב. כשיצאתי מהטיפול לא האמנתי, אבל זה הוקוס פוקוס", כך מספרת דאיה אלול בת 49 מראש הנקרה, מזכירת מנכ"ל.
"שבועיים אחרי הטיפול התחלתי לישון טוב, נעלם הדחף למתוק והגוף היה שקט. שקט שאי אפשר להסביר, אלא לחוות. הגמילה החזירה לי את השליטה בחיי ושחררה אותי מההתמודדות עם חשקים מבוקר עד לילה.
פתאום הבגדים עולים עלי וכיף לקנות בגדים. חברות שלי הגיעו אחרי וכולן בלי יוצא מן הכלל ירדו במשקל ומרוצות".

כדאי לדעת: למה רק 1% מצליחים להיות בדיאטה לאורך זמן?

מדענית המוח פרופ' סוזן פירס תומפסון סבלה במשך שנים מהשמנת יתר. לאחר שנגמלה בעצמה מסוכר וקמח לבן וחקרה את השפעתם על המוח. היא טוענת שכל דיאטה המבוססת על לאכול פחות נידונה לכישלון. הסיבה המדעית לכך היא זו:
כאשר אנו אוכלים מוצרים שמכילים פחמימות או סוכר, מופרש בגוף דופמין, הורמון שמביא לתחושת הנאה. התחושה הזו, והמרדף לחוות עוד ממנה, מובילים אותנו לנו לרצות לאכול עוד ועוד.
לפעמים, הרדיפה אחרי תחושת ה"היי" חזקה הרבה יותר מכוח הרצון ולכן אנחנו לא עומדים בפני פיתוי של שוקולד, פיצות ועוד.
בשיתוף מכון אברהמסון



פורסם לראשונה: 10:47, 04.07.24