שמעתם את המושג "נוודות דיגיטלית"? אחד המושגים החמים ביותר של עולם העבודה החדש, ושל העידן הנוכחי.
העידן הטכונולוגי - הוליד צורת עבודה חדשה. אפשר להיות נוכח ורחוק - בו זמנית. במקום משרד, חניה, פקקים בדרך - קח לך מחשב נייד או סמארטפון, כל מה שאתה צריך זה חיבור לאינטרנט והנה - תוכל לעבוד גם מהסרנגטי בעודך צופה בנדידה הגדולה, וגם מהקומה ה-25 בבניין משרדים צפוף.
במקום מדפים ומגירות עמוסות קלסרים וחומרים, צור לך ענן דיגיטלי קטן שייסע איתך לאן שאתה רק רוצה, יכיל בתוכו את כל חומרי העבודה, בלי טיפה של משקל יתר.
ואז באה הקורונה - והפכה את העבודה מרחוק, לא רק אפשרית אלא כמעט הדרך היחידה. אבל המגבלה הטכנית שהייתה בשנים הקודמות, היא לא המגבלה היחידה שמונעת מרבים מאיתנו לחיות חיים שיש בהם יותר תנועה.
לעוד טורים של שירלי יובל-יאיר:
לכל הטורים של שירלי יובל-יאיר - לחצו כאן

לבנות חיים של חופש וגם קביעות

כדי לדבר היום על האפשרות לחיות חיים שיש בהם יותר תנועה, הזמנתי את פרופסור רונית קרק לשיחה, כי היא בעיניי, מומחית לתנועה - מקצועית, ונפשית. (האזינו לפודקאסט בראש הכתבה).
אני רוצה להבין את השיטה שלה, איך בנתה לעצמה חיים כאלה, והאם כל אחד יכול, לפחות קצת מזה?
אני חושדת, שהתבלין הסודי שמאפשר לה לרקוח את תבשיל החיים המיוחד הזה - קשור באיזו יכולת נהדרת להסתובב בעולם בלי המטען החורג והכבד של תחושת אשמה.
1 צפייה בגלריה
שירלי ורונית
שירלי ורונית
שירלי יובל-יאיר ופרופ' רונית קרק
(צילום: לילך רז, יורם אלעזרי)
פרופסור קרק היא ראשת המגמה החברתית-אירגונית במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ומומחית בינלאומית לתחום של מנהיגות ומגדר. עוד לפני שהמציאו את המושג נוודות דיגיטלית - רונית כבר בנתה לעצמה תוכנית עבודה שאפשרה לה לנדוד, ויצרה לעצמה מתכון מיוחד. היא קוראת לעצמה - נוודית עם בית.
בחיים שלה יש גם קביעות ומחויבות, והמון עשייה ואחריות, ולצד זה גם המון חופש ותנועה, ומעברי גבול חסרי גבולות. בחיים שלה יש בית ושורשים, וזוגיות ושלושה ילדים, ועצי זיתים בחצר וכלבים וחתולים - וגם מטוסים ואוניות, ואכסניות ובטח גם אוהלים, וגם סתם שמיים מלאי כוכבים שמרגישים כמו תקרה טובה ומגנה.
רציתי שהיא תסביר לי איך לומדים לעשות מעברים בקלות ובגמישות? איך יוצאים להרפתקאות מחושבות, איך היא שומרת על עצמה בדרכים, ומתמודדת גם עם הסכנות שיש לאשה שנודדת? איך מגדלים כנפיים, בלי לוותר על השורשים שלך. האזינו לשיחה בינינו.
שירלי יובל-יאיר היא פסיכולוגית סופרת ומוזיקאית, בפודקאסט שלה "ליהנות מהדרך" היא מזמינה אנשים לשיחה על החיים ועל איך לחיות אותם, על המנגנונים הבריאים שכדאי לבנות לעצמנו על מנת למצוא שיווי משקל נפשי בעידן סוער