רובנו מתוכנתים לתחושות כישלון, אכזבה והפסד. אנחנו מוצאים את עצמנו עוברים חיים שלמים בלי לדעת איך זה מרגיש להצליח. יש ציטוט מפורסם, שיש המייחסים לנלסון מנדלה, אבל כנראה שזו דווקא הסופרת והאקטיביסטית האמריקנית מריאן ויליאמסון שאמרה אותו: "הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה מעל לכל שיעור. זה האור שבנו לא האפלה שבתוכנו שמפחיד אותנו יותר מכול". אנחנו שואלים את עצמנו: איזה זכות יש לי להיות מבריק, יפה, מוכשר ואהוב? למען האמת, איזה זכות יש לכם לא להיות? אין שום דבר נאור בצמצום האישיות שלנו כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון. נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו.

חוויית ההצלחה מתחילה בצעדים פשוטים

מהתבוננות על האנשים שסביבנו אפשר להבין שרוב האוכלוסייה מעבירה חיים שלמים בריצה אחר הזנב של עצמה. אנשים בוכים שהם לא מקבלים מספיק, שהם לא נמצאים במקום שבו הם רוצים להיות. מה שקורה בפועל הוא, שאנחנו פשוט לא יודעים איך באמת להיות בשיא העוצמה שלנו. אנחנו מפחדים להצליח, מאתגר אותנו פשוט לשבת בהנאה ולהתמוגג מהשפע שהחיים יכולים להציע לנו. אנחנו מתביישים, מתכווצים, חושדים שבטח רוצים מאיתנו משהו נסתר, ששום דבר לא אמיתי, ושבטח יהיה לזה מחיר.
2 צפייה בגלריה
אנחנו מפחדים להצליח
אנחנו מפחדים להצליח
אנחנו מפחדים להצליח
(צילום: Shutterstock)
"חדלו עוד להיות עניים - שובו אל האוצרות שלכם והשתמשו בהם" (ר' נחמן מברסלב)
כדי לחוות הצלחה אנחנו לא צריכים להתאמן כאילו אנחנו בדרך לאולימפיאדה, זה הרבה יותר פשוט. עלינו ללמוד לוותר על החשדנות, גם אם היא מרגישה לנו טבעית ומגוננת. לוותר על התחושה שאנחנו לא ראויים מספיק, ולהפסיק שוב ושוב ליפול להקטנה עצמית ולהלקאה עצמית. עלינו להבין שאנחנו מהות השפע, ההצלחה כבר בנו, היא בDNA- האלוהי שלנו.

המטרה: ללמוד להרגיש ראויים מספיק

השילוב בין ביקורת עצמית וערך עצמי נמוך מפרידה בינינו לבין היכולות הגאוניות שבנו, בינינו ובין השפע שלנו. אז איך נערכים להצלחה? איך נוכל להרחיב את הכלי שלנו וללמוד להרגיש ראויים ולקבל?
על פי תפיסת המטאיזם מדובר בעבודת מודעות מתמשכת. כשם ששני אימוני יוגה או פילאטיס לא יהפכו אותך לחטוב ומאוזן, כך בדיוק נדרשת התמדה בעבודת תודעה. רק היא תוביל ותכין אותך להצלחה. ממש כמו בשמירה על תחזוקת הגוף, חשוב שנלמד לעבוד גם על הנפש, לתרגל ולהמשיך להתפתח כל הזמן. ההתמדה מאפשרת לנו לייצר חיווטים חדשים במוח, לגדול ולהתרחב כל הזמן בספירלת ההתפתחות.
2 צפייה בגלריה
פריידי ואלימור
פריידי ואלימור
ללמוד לוותר על התחושה שאנחנו לא ראויים מספיק. פריידי ואלימור
(צילום: עוז מועלם)

ולא לפחד מהפחד

אנחנו מתמודדים עם הדיסוננס העצום בין הפחד מפני ההצלחה, לבין הרצון לטרוף את העולם בביסים גדולים ולחוות הישגים והצלחות. אנחנו רוצים להיכנס לתלם, אבל מפחדים מרעשי הרקע והחרדה לא פעם מצליחה לשתק אותנו.
אין ספק שפחד הוא נושא בפני עצמו, ועוד ניגע בו מזוויות שונות, אך בשלב זה, בואו נחליט שלא ניתן לפחד להפחיד אותנו, שנקיף את עצמנו באנשים שחווים הצלחות ולא מפחדים להאיר את אורם בעולם, ואט-אט נעשה את צעדנו בדרך לקדמת הבמה. כל אחד הבמה שלו. מה אתם אומרים?
פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. להיכרות עם השיטה וארגז הכלים לעבודת תודעה עצמית לחצו כאן