בשיתוף עמותת להושיט יד
ישנן תמונות שלא יוצאות מהעיניים, תמונות שקורעות את הלב שמסרב להאמין שיש כאב כזה בעולם. אחת מהתמונות האלו היא של יהונתן יונייב מאלעד, פעוט חייכן בן שנתיים שמאז לידתו לא הספיק כמעט לגלות את העולם שמחוץ לחדרי הטיפולים בבתי החולים השונים.
יהונתן סובל ממספר מחלות נדירות ולמרות שהוא עבר כבר מספר ניתוחים, מצבו ממשיך להידרדר, והרופאים בארץ אמרו נואש. הסיכוי היחיד של הילד הוא ניתוח לב מורכב במיוחד, שמתבצע בארה"ב, והמשפחה מתחננת כעת על חייו של הילד הקטן עם תרומה שתעזור להציל אותו מגורל קודר.
6 צפייה בגלריה
הניתוח האחרון להצלת חייו של יהונתן: "הזמן הולך ואוזל"
הניתוח האחרון להצלת חייו של יהונתן: "הזמן הולך ואוזל"
הניתוח האחרון להצלת חייו של יהונתן: "הזמן הולך ואוזל"
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
הכול החל יומיים בלבד לפני הלידה. בסריקה עוברית אותה ערכה רונית אימו של יהונתן התגלה כי הוא סובל מהפרעה בקצב הלב. בדיקות מעמיקות יותר העלו את האבחנה המצמררת: התינוק סובל ממום לבבי נדיר המכונה טטראלוגיה ע"ש פאלו, בצורתו הקשה והקיצונית ביותר.
המשפחה הוכתה בהלם קשה וחששה מהבאות.
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
"התחושות היו מאוד קשות ולא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים", מעידה רונית. "הרופאים ציירו לנו מציאות מאוד קשה, והתכוננו לגרוע מכל".
לצערה של המשפחה המציאות אכן טפחה על פניה ועם לידתו נלקח התינוק מידית ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם עקב אי ספיקת הלב. "בגיל 26 ימים בלבד, יהונתן הועבר לצנתור הראשון שלו והרופאים הודיעו לנו שבכל מקרה הוא לא יחיה יותר ממספר שנים ספורות", מספרים ההורים הכואבים.
אבל רונית והאב רונן החליטו לא לוותר על הילד ונלחמים עליו עד טיפת דמם האחרונה. "כל חיוך וחיבוק קטן של יהונתן נותנים לנו את הכוח להמשיך הלאה ולהילחם על חיי הילד המתוק שלנו. לא מגיע לו הסבל שהוא עובר וכבר שנתיים שאנחנו לא ישנים מעל לשעתיים רצוף", הם מספרים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
יהונתן סובל רק מהמום הנדיר בלב?
"לצערנו הרב לא. בדיקות נוספות שהוא עבר העלו שהוא לוקה בנוסף במחלה נדירה הפוגעת בלב ובכבד ושהתפרצה אצלו מסיבות לא ברורות. בהמשך אף התגלה כי התינוק סובל גם מקרישיות יתר בלב, שבגללה החל לקבל מדללי דם."
בינתיים, מצבו של יהונתן הלך והידרדר והוא עבר צנתור לב נוסף, בבית חולים אחר לילדים. שם קבעו הרופאים כי ישנו ניתוח יחיד המבוצע בארה"ב שמסוגל להציל את חייו של יהונתן של עם 50 אחוז סיכויי החלמה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
בשלב הזה נרתמה לעזרת המשפחה המודאגת עמותת להושיט יד, ואברהם עטר, מייסד ומנכ"ל העמותה מספר על האתגר המורכב: "המקום היחיד שיכול להציל את יהונתן בן השנתיים הוא מרכז רפואי בסטנפורד שבקליפורניה שמתמחה במחלה הנדירה של בנם. לראות את הפעוט החמוד מחובר לצינוריות ומרותק למיטה זהו מחזה קורע לב והחלטנו להתגייס לעזרת המשפחה בשעת צרתה לצורך איסוף תרומות לניתוח היקר. ואכן הילד הוטס עם בני משפחתו לארה"ב ועבר את הניתוח בהצלחה. לאחר מכן הוא שב לבית החולים האמריקאי לצורך ביצוע חלקו השני של הניתוח אשר נמשך 15 שעות, ואחריו אושפז במשך 40 ימים".
נותרו עוד שלבים בטיפול?
"נכון להיום נותר לו לבצע את השלב האחרון של הניתוח שצפוי להתקיים בשבוע הבא שבו נלקחים כלי דם חריגים ובונים מהם מחדש את עורק הריאה הפגום. אך הכספים שעזרו למימון את הטיפולים אזלו והמשפחה מוצאת את עצמה שוב מול שוקת שבורה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת להושיט יד)
"יהונתן הקטן שלי מוזן כיום באמצעות זונדה בפורמולות מפורקות, עם ציוד רפואי יקר ותרופות. בלי הניתוח הנוסף ימשיך מצבו להידרדר והוא מצוי בסכנת חיים מידית", אומרת האם רונית בדמעות. "הוא חייב לעבור באופן דחוף את הניתוח שיביא לו את הסיכוי לחיות ואנחנו מתפללים שאנשים טובים יפתחו את ליבם החם ויעזרו לנו להציל אותו. אני ורונן לא נעזוב אותו לעולם והתקווה הגדולה שלי היא שהוא יוכל לחיות אחרי הניתוח כמו כל שאר הילדים בגילו. מגיע ליהונתן שלי לחיות."

איך תוכלו לעזור?

לתרומות באתר המאובטח "מצילים את יהונתן הגיבור" - לחצו כאן.
בטלפון מהארץ ומחו״ל: 03-9090500.
בהעברה בנקאית: "להושיט יד עבור יהונתן", בנק הפועלים, סניף 772, חשבון 477159
משלוח צ׳ק: להושיט יד עבור יהונתן, ת.ד. 80, אלעד
בשיתוף עמותת להושיט יד
פורסם לראשונה: 12:17, 23.06.22