העישון מחובר אצלנו אסוציאטיבית לחוויות מהנות. מעשנים רגילים לעשות כמעט כל דבר עם סיגריה והתפיסה שלהם היא שאם הם לא יעשנו אז אולי הם לא ייהנו, לא יתרכזו, לא יירגעו... לא פלא שכמעט כל מעשן מפחד "להיתקע" בלי סיגריה, ובטח שמפחד מהרגע בו ייאלץ להיגמל.
1 צפייה בגלריה
אברהמסון - אבי וייסלר
אברהמסון - אבי וייסלר
ד"ר אבי וייסלר: "יצאתי מהטיפול, ניגשתי לתא המטען של הרכב וקרעתי את הפאקט שהיה לי"
גם ד"ר אבי וייסלר חשש מהרגע בו יצטרך להיפרד מהסיגריות, ולכן למרות שהוא היה מודע לנזקי העישון הרבים ולנזק התדמיתי מעצם היותו רופא שמעשן, הוא לא חשב להפסיק במשך 18 שנה, עד לטיפול ששינה את חייו.
איך רופא, שמאמין ומסתמך על מדע מדויק, הצליח להיגמל בעזרת טיפול אחד? ישבנו איתו לשיחה מפתיעה ומרגשת על הטיפול ששינה את חייו.
כמה עישנת ביום ולמשך כמה זמן לפני הטיפול?
"עישנתי בכל הזדמנות שהייתה לי, לא ראיתי בעיניים. לדוגמה, מטופל היה מגיע אליי למרפאה, הרדמתי את האזור, וב-2 – 3 דקות ההמתנה יצאתי לעשן. אפילו בנסיעות משפחתיות, כשהיינו עושים עצירות הייתי יוצא בזריזות כדי לעשן".
כרופא, ובטח רופא שיניים, אתה מודע היטב לנזקי העישון. למה לא הפסקת לפני?
"לא הפסקתי כי ההתמכרות הייתה חזקה מכוח הרצון. הייתי תחת תלות מלאה בסיגריה במשך 18 שנה".
לא האמנתי שאצליח להפסיק ולכן לא ניסיתי".
מה היה הרגע שאמרת "די מספיק"?
"הילדה שלי, הבת השנייה, אמרה לי שהיא לא רוצה שאני אמות, היא רוצה שיהיה לה אבא. זה משהו שהדליק לי נורת אזהרה מאוד חזקה. אבל עדיין לא חשבתי שאני אצליח".
תשתף אותנו קצת בחוויה של הטיפול, מה הרגשת לפני ואחרי?
"טופלתי במכון אברהמסון, וזה שינה את החיים שלי. לפני הטיפול הייתי מאוד סקפטי, אבל אמרתי שאם יש סיכוי שזה יצליח אז שווה לי לנסות. הטיפול היה נעים ומרגיע, אבל מה שאני לא אשכח זה את הרגע שירדתי לרכב.
לא יכולתי לחשוב על סיגריה, ניגשתי לתא המטען וקרעתי לחתיכות את הפאקט שהיה לי.
למחרת בבוקר שתיתי קפה ולא היה לי שום צורך בסיגריה. אחרי 18 שנה שאני רגיל לפתוח את היום עם קפה וסיגריה. הטיפול היה כל כך אפקטיבי שלא יכולתי לחשוב על עצמי מעשן. אחרי 18 שנה הצלחתי להיגמל".
אתה מגיע מעולמות המדע, מה לדעתך עזר לגמילה?
"היום הרפואה כבר יודעת שנפש וגוף משפיעים באופן ישיר אחד על השני – והטיפול פועל על שניהם. במבחן התוצאה, הצלחתי להיגמל וכל המטופלים ששלחתי הצליחו. עם עובדות אי אפשר להתווכח".
מחקרים קליניים מראים כי בתחום המוח יש מעט מאוד מידע מה בדיוק קורה ובהרבה מקרים מדע מודד את התוצאות ולא מבין איך זה בדיוק עובד.
כך טען גם פרופסור עמי זכאי (ז"ל) בראיון על שיטת הגמילה של אברהמסון: "אני איש מדע ובמדע לא מתעסקים באמונות, אלא בתוצאות ובאברהמסון התוצאות מדברות בעד עצמן והתוצאות מצויינות".
איך הצלחת לא לחזור בתקופות יותר קשות של לחץ? כולנו עוברים דברים בחיים ובמיוחד עכשיו במלחמה.
"מעולם זה לא העסיק אותי, מהרגע שהפסקתי לא רק שלא חשבתי על זה, זה דחה אותי. אני זוכר שחזרתי הביתה מהטיפול אמרתי לאשתי אין סיכוי שאי פעם בחיים אני אחזור לעשן".
יצא לך להמליץ לסביבה שלך ללכת לטיפול?
"בוודאי, כל הזמן. שיוצא לי לדבר עם מטופלים שמכירים אותי שנים ושואלים איך הפסקתי, אני אומר להם תוך 5 שניות, 'חייגו למכון אברהמסון, כוכבית 9933'. היה לי גם מטופל-חבר שעישן מאוד כבד. כל פעם שהיינו נפגשים הוא היה בטוח שאני סובל כי הפסקתי לעשן. לקח לי שנתיים לשכנע אותו ללכת לאברהמסון, בסוף הוא הסכים וגם הוא נגמל אחרי טיפול אחד".
איך היית מסכם את התהליך במשפט?
"הגשמתי משאלת לב, אברהמסון שינו לי את החיים".
פורסם לראשונה: 15:44, 25.07.24