האומיקרון הולך ומתפשט: מבצע חיסוני הילדים מגביר הילוך בשבוע האחרון, ובקופות החולים כבר חיסנו כ-150 אלף ילדים בגילי 5 עד 11 במנה הראשונה. גידול נרשם גם בפניות לחיסון למנה השנייה ובמנת בוסטר בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה מתחסנים מחוסנים חיסונים
חיסון ילדים קורונה מתחסנים מחוסנים חיסונים
האם לחסן אחרי הדבקה?
(צילום: shutterstock)
אלא שגל ההדבקה באומיקרון העלה שאלה האם ילד או מבוגר שנדבקו לאחר המנה הראשונה עדיין צריכים להתחסן ואם כן, מתי.
קראו עוד:
השאלה הזו עלתה כבר לאחר שראש הממשלה בנט חיסן את בנו דוד שהחלים מקורונה, אף שלא נדרש לכך עקרונית. על פי הוראות משרד הבריאות, מחלימים זכאים לתו ירוק לאחר ההחלמה, תו שתוקפו חצי שנה.
אלא שלאחר החיסון, קבע מנכ"ל משרד הבריאות שאף שאין חובה לחסן מחלימים, בין אם כבר קיבלו מנה ראשונה של החיסון או לא, אך מי שבוחר לעשות זאת רשאי להתחסן 3 חודשים לאחר ההחלמה.
מדובר בסוגיה מורכבת, שאין עליה עדיין תשובות חד משמעיות. התקנות בקורונה מסתמכות על דיווחים מרחבי העולם, חלקם העלו שלאחר ההחלמה עולה רמת הנוגדנים בצורה מספקת שמגינה גם בפני הווריאנטים. אלא שמחקרים אחרים טוענים שהנוגדנים לאחר ההחלמה אינם יעילים דיים נגד האומיקרון, ולפיכך קיים שיעור גבוה של הידבקות מחדש של מחלימים בזן החדש.
לפיכך מתיר משרד הבריאות להתחסן כבר 3 חודשים לאחר ההחלמה, בין אם ילד, צעיר או מבוגר חוסן או שלא. לפיכך, אם אתם או ילדכם חוסנתם במנה ראשונה, ונדבקתם בקורונה לפני המנה השנייה - ניתן להתחסן שלושה חודשים לאחר ההחלמה.
ובתוך כך, כ-3,000 מאומתים נרשמו זה היום השני ברציפות. מספר החיוביים אתמול היה 2,967, מקדם ההדבקה עלה ל-1.53 ושיעור החיוביים כמעט 2.5%, הנתון הגבוה ביותר בגל הנוכחי. בישראל יש כבר שבעה יישובים אדומים, ובהם קריית אונו וראשון לציון. עלייה קלה גם במספר המאושפזים.