שני ליצנים רפואיים, נמרוד אייזנברג וירון סנצ'ו גושן מפרויקט "רופאי חלום" הגיעו בתחילת השבוע לטייוואן, לטובת משימה הומניטרית: סיוע לנפגעי רעידת האדמה שהכתה במדינה לפני כחודשיים. הם הגיעו בהזמנת הנציגות הישראלית בטייוואן ומשרד החוץ. צפו בהם בפעילות מול כיתה:
בתחילת אפריל הכתה רעידת אדמה בעוצמה של 7.2 דרגות את העיר חואלין שבמזרח טייוואן. היא גרמה להרס רב, להרוגים ולמאות רבות של פצועים. לאחר הרעידה ההרסנית נמשכו עוד מאות רעשי משנה, ורבים נאלצו לברוח מאזור האסון, ולנדוד לאזורים מרוחקים ממוקד הרעש.
3 צפייה בגלריה
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
ליצנים רפואיים ישראלים עם תלמידים בטייוואן
(צילום: רופאי חלום ונציגות ישראל בטייוואן)
מחנות פליטים ארעיים הוקמו לטובת אזרחים שברחו ממוקדי הרעש. בתיאום משרד החוץ הישראלי וראש הנציגות הישראלית בטייוואן, מיה ירון, הוזמנה משלחת של שני ליצנים רפואיים מישראל, כדי לסייע ולתרום מהניסיון המקצועי הרב שנצבר בארץ בטיפול בטראומה.
ליצני עמותת "רופאי חלום" מנוסים בעבודה ליצנית הומניטרית במוקדי אסון בעולם. למרות שמאז 7 באוקטובר, הם עובדים סביב השעון, הם לא היססו לצאת בהתראה קצרה לעזרה גם מעבר לים.
3 צפייה בגלריה
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
הליצנים עם הילדים
(צילום: רופאי חלום ונציגות ישראל בטייוואן)
הליצנים הרפואיים מישראל הונחו לבצע שלוש משימות עיקריות: לעבוד עם הילדים בבתי ספר ובמרכזי פליטים, לחיזוק חוסנם האישי ולהעלאת המורל. הם עבדו עם אנשי מקצוע, כמו מורים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וצוותי סיוע אחרים באזור האסון כדי ללמד באמצעות סדנאות קצרות טכניקות עבודה מתחום הליצנות הרפואית להעצמה וחיזוק מנטלי. כמו כן הדריכו את הליצנים הרפואיים המקומיים בטייוואן, בכלים מעולמות הליצנות הרפואית של התמודדות עם מצבי טראומה, שאנו, הישראלים, כל כך מורגלים בהם.
נמרוד אייזנברג מספר: "אנחנו מופיעים לילדים נפגעי חרדה בבתי הספר בעיר. המופע שלנו מכיל משחק ליצני סביב הפחד מרעידות אדמה, ודרכי התמודדות בצורה מצחיקה ומשחררת רגשות. המקום מרתק והעבודה מרגשת. יש קשר חזק של הטייוואנים למצב החיים של הישראלים בארץ, על רקע המציאות הקשה של אי ודאות וחרדות בלתי פוסקות".

פועלים באזורי אסונות טבע ובאזורי מלחמה

מאז 2004 יצאו כבר יותר מ-40 משלחות הומניטריות מישראל של ליצנים רפואיים מעמותת "רופאי חלום" למוקדי אסונות טבע בעולם ואזורי מלחמה. בין היתר יצאו משלחות של ליצנות הומניטרית לתאילנד אחרי הצונאמי הגדול (2004), להאיטי בעקבות רעידת האדמה (2010) ולנפאל (2015), לאיי בהאמה בעקבות סופת ההוריקן הקשה (2019), לאוקראינה, בעקבות פלישת רוסיה ועוד.
3 צפייה בגלריה
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
ליצנים רפואיים ישראלים בטייוואן
להחזיר את החיוך והאופטימיות
(צילום: רופאי חלום ונציגות ישראל בטייוואן)
מיה ירון, ראש הנציגות הישראלית בטייפה: "מזה חודשים ארוכים שהנציגות הישראלית בטייפה עוסקת בעבודת הסברה אינטנסיבית ופעילויות הקשורות למלחמה בחמאס. טיוואן הייתה מהראשונות להביע תמיכה בישראל ולהתייצב לצידנו לאחר ה 7 באוקטובר. מאז רעידת האדמה הגדולה בחודש שעבר, ביקשנו לתרום לטיוואן ולהביע סולידריות עם אנשי מחוז הואליאן שנפגעו ישירות מרעידת האדמה. היה לנו ברור שגם בעיתות מלחמה, חשוב למדינת ישראל לסייע לחבריה בעולם, ולכן בחרנו להביא את המשלחת יוצאת הדופן של הליצנים הרפואיים, בתקווה שבעזרת צחוק והומור יוכלו הטיוואנים לחזור לאופטימיות ולשמחת החיים המאפיינת אותם".