ד"ר אריאל ליפשיץ, רופא מרדים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים התנדב לא פעם לשמש כרופא מחלץ באתרי סקי ונתן סיוע מיידי לאנשים שנפלו ונפצעו. בשבוע שעבר הפך למי שנזקק לעזרה וחילוץ בעצמו.
קראו עוד:
"טסתי עם חבר לאתר סקי בצרפת לחופשה קצרה", מספר ד"ר ליפשיץ (39). "מדובר באתר ידידותי, שלא ידוע כמאתגר במיוחד. עברנו על פני גבעה לא גבוהה במיוחד, ומסיבה שאני לא יודע מהי, עפתי בפתאומיות לגובה רב ונחתי על הגב. מיד הבנתי שנפצעתי באופן רציני. הכאבים היו מאוד חזקים. בקושי הצלחתי לדבר או לזוז, והתחושה הייתה של חוסר אונים מוחלט".
2 צפייה בגלריה
ד"ר אריאל ליפשיץ ד"ר יהושע שרודר
ד"ר אריאל ליפשיץ ד"ר יהושע שרודר
ד"ר ליפשיץ (משמאל) עם ד"ר שרודר. "הבנתי שהוא חייב לעבור את הניתוח בארץ, אחרת יישאר משותק"
(צילום: בית החולים הדסה הר הצופים)
לאחר מספר דקות הוזעק אליו צוות חילוץ. ד"ר ליפשיץ הורד מההר באמצעות מזרן חילוץ עם צוות חירום. התזוזות והמהמורות בדרך שיתקו אותו מכאב. "במהלך הנסיעה באמבולנס התחלתי להזיע, והיה לי קשה לנשום. כל הסימנים העידו שהגוף שלי נכנס להלם. מכיוון שאני רופא, ואני מכיר את הסימנים, ידעתי שמי שמטפל בי יכול לעלות עליהם רק באמצעות ציוד ניטור, שלא היה קיים באמבולנס.
"ניסיתי להסביר לצוות שהמצב שלי לא טוב, שהגוף נכנס להלם, אבל הם לא הבינו אנגלית, ובייאוש הבנתי שכל הניסיון והידע שלי לא עוזרים. כשהגעתי לבית החולים המקומי, קלטתי שהמצב שלי ממש חמור. עדיין לא הצלחתי לזוז. החבלה בגב הייתה מאוד חזקה".
"עברנו על פני גבעה לא גבוהה במיוחד, ומסיבה שאני לא יודע מהי, עפתי בפתאומיות לגובה רב ונחתי על הגב. מיד הבנתי שנפצעתי באופן רציני. הכאבים היו מאוד חזקים. בקושי הצלחתי לדבר או לזוז"
לד"ר ליפשיץ היה ברור שהנפילה הזו עלולה לשנות לו את החיים. "הדבר הראשון שעשיתי, עוד לפני הטלפון לאשתי, היה טלפון לד"ר ג'וש שרודר, מנהל יחידת הגב בהדסה, שאיתו אני עובד בניתוחים". לתדהמתו, התברר לו שד"ר שרודר נמצא גם הוא בצרפת - 26 ק"מ משם.
2 צפייה בגלריה
אתר הסקי ואל טורנס Val Thorens
אתר הסקי ואל טורנס Val Thorens
"עפתי בפתאומיות לגובה רב ונחתי על הגב". אתר הסקי Val Thorens שבו אירעה הפציעה
(צילום: shutterstock)
"אריאל התקשר אליי, ומיד הבנתי שהוא במצוקה", מספר ד"ר שרודר. "יום קודם נפצעה בתי בקרסול בזמן סקי, ולקחתי אותה למרפאה מקומית לצילום רנטגן. ראיתי שהציוד הרפואי ישן ולא מתקדם, רחוק ממה שיש לנו בארץ. ביקשתי מהצוות שטיפל באריאל להעביר לי את הסריקות שביצעו לו. ראיתי שיש לו שבר בחוליות הגב, שעלול לגרום לו שיתוק, והבנתי שהוא חייב לעבור את הניתוח בארץ, עם צוות מקצועי וטכנולוגיה מתקדמת, אחרת יישאר משותק".
ד"ר שרודר תיאם את הטסת עמיתו לישראל והבאתו לבית חולים הדסה עין כרם, והגיע לארץ בעצמו. יחד עם ד"ר אוהד עינב מהמערך האורתופדי והמרדים ד"ר סטפן לדוט, הוא ביצע ניתוח קיבוע מלעורי רובוטי בשבר המורכב שהיה בגבו של של ד"ר ליפשיץ. "לשמחתנו, ההתאוששות שלו מהירה, והוא כבר עומד על הרגליים", מדווח ד"ר שרודר.
ד"ר ליפשיץ מוסיף: "לא היה לי ספק שאני בידיים הטובות ביותר. ד"ר שרודר ושאר אנשי הצוות עטפו אותי בכל רגע ורגע. אנחנו תמיד מדגישים בהדסה שהמטופל נמצא אצלנו במרכז. הפעם הרגשתי איך זה להיות בצד הנעטף ולא בצד העוטף".