עד החתונה זה יעבור, לנאור. קמפיין תרומות
(צילום: ירון ברנר)

כשנאור בלנקלדר (29), כרע ברך והציע נישואים לאהבת חייו, שיר, לפני חודשיים וחצי, ההתרגשות סביב האירוע הייתה כפולה. בלנקלדר, תושב רמת השרון, אובחן לפני כשנה וחצי עם אוסטאוסרקומה - סרטן עצמות נדיר וקטלני שהותיר אותו נכה גפיים. אחרי מאבק של שנה במחלה, שכלל עשרות טיפולים כימותרפיים, ביולוגיים וניתוח מורכב ברגל – כשחברתו זה חמש שנים נמצאת איתו לאורך כל הדרך, הוא התחיל בתהליך שיקום ארוך.
נאור ומשפחתו חשבו שהסיפור הקשה מאחוריו, אלא שלפני כחודש, במהלך בדיקה שגרתית, הם קיבלו את הבשורה שממנה חששו כל כך: נמצאה גרורה בגודל חמישה סנטימטרים בריאה השמאלית. לפי הערכות הרופאים, הסרטן חזר מוקדם מהצפוי, הגרורה בגודל בעייתי והמיקום רגיש במיוחד.
2 צפייה בגלריה
נאור בלנקלדר. קמפיין גיוס תרומות
נאור בלנקלדר. קמפיין גיוס תרומות
נאור בלנקלדר. קמפיין גיוס תרומות למימון הטיפולים בארה"ב
(צילום: אלבום משפחתי)
עוד בנושא:
לאחר בירורים והתייעצויות, החליטו נאור ומשפחתו שהמהלך הנכון עבורו הוא לנסוע לבית החולים MSKCC בארה"ב, המתמחה בסרטן הנדיר עם טיפולים שלא קיימים בישראל. כדי לממן את כל ההוצאות, שלא משולמות על ידי הביטוח הרפואי, לרבות הוצאות טיסה, תרופות והוצאות מחייה, גויסה עמותת "להושיט יד" העוסקת בתמיכה ובסיוע לילדים חולי סרטן, בעלי נכויות או מוגבלויות מורכבות.
בריאיון ל-ynet live השבוע אמר: "העברתי את שיר ואת כל הסובבים ימים לא קלים. אני רוצה שנעמוד מתחת לחופה ונוכל להתחיל חיים משותפים ביחד, עם דאגות של שכר דירה ולא של כימותרפיה ואשפוזים".
הזכות שלך לחיות תלויה כרגע בסכום גדול וזו תחושה בלתי נתפסת, לא? "התרגלתי לתחושה של חוסר ודאות ותסכול. זה הסיבוב השני שאני עובר עם הסרטן, אחרי שעברתי סרטן בברך עכשיו אנחנו מדברים על גרורה בריאה. לצד המון חששות ודאגות, אני תמיד בן אדם שרואה את חצי הכוס המלאה, ואנחנו ממשיכים עם חיוך על הפנים".
ד"ר סיוון שמאי: "אני ממליצה על הפניית נאור להמשך טיפול באחד ממרכזי הסרקומה הגדולים והמובילים בארה"ב מדובר בסיכוי הטוב ביותר הקיים לשפר את התוואי הטיפולי ממחלה קשה זו"
"אחרי שנה וחצי שנלחמתי וניצחתי את מחלת הסרטן, גילו לי גרורה בריאה ואני חוזר לזירת הקרב", כתב נאור בקמפיין גיוס התרומות. "בחצי השנה שבה הייתי בריא, הצעתי נישואים לשירשו, הבטחתי לה שנזדקן, ואני יודע שאנחנו עוד נהיה יחד, תחת חופה בחגיגת האהבה שלנו. כדי שזה יקרה, אנחנו יוצאים בקמפיין גיוס המונים, על מנת לאפשר לי טיפול מציל חיים בארה"ב ולנצח את המחלה שוב, והפעם לתמיד".
2 צפייה בגלריה
נאור בלנקלדר. קמפיין גיוס תרומות
נאור בלנקלדר. קמפיין גיוס תרומות
"הבטחתי לה שנזדקן". בלנקלדר ושיר ארוסתו בבית החולים
(צילום: אלבום משפחתי)
כמה הטיפול בחו"ל עולה? "אנחנו לא יודעים, לצערי הסיטואציה כל כך דינאמית שזה מאוד משתנה. כרגע אנחנו מגייסים סכום כסף מאוד משמעותי, כמה מיליונים, שבאמת נדרשים לכל הסיטואציה המאוד סוריאליסטית הזאת".

מצב נדיר, עם סיכויי ריפוי נמוכים

ד"ר סיוון שמאי, אונקולו"ית מומחית בגידולים ממשפחת הסרקומות וסרטני ריאה במרכז הרפואי ת"א (איכילוב), מסבירה: "מדובר בהישנות מהירה יחסית של אוסטאוסרקומה במטופל בן 29. מצב נדיר, עם סיכויי ריפוי נמוכים. אני ממליצה על הפניית נאור להמשך טיפול באחד ממרכזי הסרקומה הגדולים והמובילים בארה"ב, כאשר אחד מהם הוא בהחלט MSKCC. מדובר בסיכוי הטוב ביותר הקיים לשפר את התוואי הטיפולי ממחלה קשה זו".
אמו, סיניה, מציינת את האופטימיות של בנה. "נאורי שלי מלא באופטימיות ושמחת חיים בתמיכה של שיר, המשפחה והחברים, שלא מפסיקים להאמין ולהילחם בקשה מכל. אני מעריצה את הבן שלי על הכוח הנפשי והפיזי שיש לו, והגדולה שלו לקום כל יום עם חיוך ולדעת שהוא ינצח את הסרטן שוב. אני מבקשת מכל מי שיכול לעזור לבן שלי - לתרום על פי יכולתו ובעזרתכם נאורי ושירשו יוכלו להתחתן בקרוב".