הכנתם סלט. טעים, עשיר, בריא ובכמות גדולה כדי שיישאר גם לאחר כך, אבל איך לשמור אותו כדי שיישאר טרי לאורך זמן ולא נקבל סלט "מעוך" ומלא נוזלים, שאף אחד לא רוצה לאכול?
כדי להבטיח שהירקות יישארו טריים ובטוחים לאכילה, חשוב לאחסן אותם כראוי במקרר. סלטי ירקות יכולים להישמר במקרר עד ארבעה ימים. אבל, לפני הכול, חשוב לוודא שהירקות יבשים לחלוטין לפני האחסון, שכן כל לחות עלולה לגרום להם להתקלקל במהירות.
3 צפייה בגלריה
ירקות סלט
ירקות סלט
לא לחתוך עגבניות כדי שלא ירטיבו את שאר הירקות
(צילום: shutterstock)
אמנם עדיף לאכול סלט טרי, שבו כמות הוויטמינים גדולה יותר, אבל אם זה לא קורה, עדיף לחתוך סלט מראש ולשלב אותו בארוחה, מאשר לא לאכול סלט כלל. מחקרים מצביעים על כך שאכילת ירקות עוזרת במניעת מחלות ושיפור הבריאות, בין השאר, במצבים הבאים: סרטן, סוכרת, גאוט, הורדת שומנים בדם, שיפור תפקוד מערכת העיכול, הורדת לחץ דם וירידה במשקל.
בנוסף לכל אלה, ירקות טריים מכילים כמות גדולה של נוזלים - כך למשל, עגבנייה בינונית, מלפפון גדול ופלפל בינוני - כל אחד מהם מכילים כחצי כוס מים.
3 צפייה בגלריה
ירקות סלט
ירקות סלט
כדאי סלט בכל מצב
(צילום: shutterstock)

כך תשמרו על הירקות טריים במקרר

1. לחתוך, לא לקצוץ: ירקות קשים כמו גזר, מלפפון, צנונית, שומר, קולרבי ופלפל, צריך לשטוף היטב ולייבש היטב, ולחתוך לחתיכות גסות. לא לקצוץ כדי שלא יתקלקלו מהר ויישמרו לאורך זמן. לגודל החתיכות יש השפעה גם על קצב פירוק ויטמין C. ככל שהחתיכות תהיינה קטנות, קצב הפירוק יהיה מהיר יותר ונאבד יותר ממנו.
2. לא לחתוך ירקות עשירים בנוזלים: עגבנייה חתוכה תאבד ממרקמה ותהרוס לנו את שאר הסלט עם המיצים שלה. כפתרון, ניתן לשים בסלט עגבניות שרי בשלמותן לאחר ששוטפים ומייבשים היטב.
מיטל לוי, דיאטנית קלינית, לאומית שירותי בריאותמיטל לויצילום: Nisso shalev Leibovich
3. עלים כמו חסה, תרד וכרוב, לשים שלמים לאחר שטיפה וייבוש: חשוב מאוד לתת להם להתייבש היטב ולהימנע מחיתוך כדי למנוע התקמטות שלהם.
4. לא לחתוך עשבי תיבול: עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, בזיליקום או אורגנו, יש לשים בשלמותם לאחר שטיפה וייבוש.
3 צפייה בגלריה
ירקות סלט
ירקות סלט
חסה. לייבש לפני שמכניסים למקרר
(צילום: shutterstock)
5. לא לתבל: כשמכינים סלט ורוצים לשמור אותו לאורך זמן, אסור לתבל אותו. לא במלח, לא בלימון, ולא בשום תיבול אחר. כל הרטבה של הסלט תפגע בו. אפשר להכין מראש רוטב ולשמור אותו בנפרד.
6. להוסיף חלבון: מומלץ להוסיף שעועית מבושלת, חומוס, עדשים או טופו. הם עשירים בחלבון ובסיבים ויעזרו להפוך את הסלט לממלא ומזין יותר.
הכותבת היא דיאטנית קלינית, לאומית שירותי בריאות