החלומות תמיד העסיקו את בני האדם - אבל לא רבים יודעים שבאמצעותם אפשר גם לשפר את הבריאות שלנו.
ביום ב' 11 באוקטובר, בשעה 20:30, תיערך שיחה מיוחדת למנויי +ynet. פרופ' אבשלום אליצור יסביר בה על הקשר בין החלומות, השינה והבריאות שלנו - ואיך היכרות טובה יותר עם החלומות שחלמנו תאפשר לנו להפחית מתחים. השיחה תועבר בשידור חי בזום, והמנויים יוכלו לשאול שאלות. רוצים להצטרף? לחצו כאן
2 צפייה בגלריה
התעסקות בטלפון הנייד תורמת לתופעת אינסומניה
התעסקות בטלפון הנייד תורמת לתופעת אינסומניה
עיקר הקושי בשינה נובע מגורם נפשי
(צילום: Shutterstock)
שינה טובה חיונית לבריאות, והבריאות מצידה משפיעה על איכות השינה, אך כולנו יודעים ששינה נפגמת בקלות רבה - בעיקר בתקופות של לחץ. בעבר תרופות היו המענה היחיד להפרעות שינה, אבל כיום ידוע שעיקר הקושי בשינה נובע מגורמים נפשיים. לפי מחקרים, שלב "שנת החלום" (REM) אחראי להשפעתה המבריאה של השינה.
פרופ' אבשלום אליצור הוא פיזיקאי ומרצה לפסיכולוגיה. הוא מסביר כי מרבית הפרעות השינה נובעות מהצורך להימנע מחלומות לא נעימים. לכן, היכרות טובה יותר עם החלומות שלנו והבנת המחשבות המודחקות והרגשות השליליים שמהם התחמקנו במשך היום יכולות להפחית מהעומס על החלום ועל השינה.
2 צפייה בגלריה
פרופ' אבשלום אליצור
פרופ' אבשלום אליצור
פרופ' אבשלום אליצור
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
בשיחה עימו ידבר פרופ' אליצור על המחקר העדכני על קשרים בין שינה, חלום ובריאות. למשתתפים תהיה אפשרות לשתף את חלומותיהם תוך שמירה על פרטיותם, ולהתנסות יחד בהבנתם. הבנת פשר החלום לא יכולה מן הסתם להחליף טיפול פסיכולוגי, אבל מקנה תובנה וקבלה עצמית ומפרה את החשיבה ואת היצירתיות.
רוצים לשמוע עוד ולשאול שאלות נוספות על חלומות? הירשמו כאן