ריאיון עם מומחה בכיר פרופ' גילי רגב שיבא
(צילום: משי בן עמי)
"אנחנו מנצחים את הגל הרביעי, גל הדלתא", אמר אתמול (א') ראש הממשלה, נפתלי בנט. פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מסכימה איתו, אבל נמנעת מלנוח על זרי דפנה. "אני מפחדת מהמילה 'ניצחון', אבל אנחנו בהחלט במצב טוב", היא אומרת היום (ב') בריאיון לאולפן ynet. "עם זאת, אני חושבת שאנחנו עדיין צריכים את התו הירוק, לצערי, עם כל הקושי שבו".
קראו עוד:
לשאלה אם היא חושבת שיש משמעות להחלת תו ירוק כשראש הממשלה מדבר על ניצחון, והמגמה היא להקל, השיבה: "אני מקווה שכן יישמו אותו. חשוב להמשיך להיות זהירים ולדעת לשמור על עצמנו, וזו המטרה של התו הירוק: אתה נכנס לבית קולנוע ויודע שכולם שם מחוסנים או נבדקו היום, וזה נותן תחושת ביטחון. אסור להיכנס לשאננות ולחשוב שהקורונה מאחורינו".
1 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
עומס בנתב"ג. "אסור לחשוב שהקורונה מאחורינו", אומרת פרופ' רגב
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' רגב נשאלה עד כמה עמוסות מחלקות הקורונה בשיבא בימים אלו, על רקע תחלואת החורף, וענתה: "תחלואת החורף בהחלט מדאיגה. במחלקת הקורונה עדיין שוכבים לא מעט חולים, וביניהם כאלו שמחוברים לאקמו. יש גם מחלימים שתופסים הרבה מיטות. יש עדיין תחלואת קורונה, אבל היא בירידה, ומרגישים את זה. המצב משתפר בסך הכול, אבל עדיין יש איזשהו עומס".
לדעתה, קשה לנבא מתי יגיע הגל החמישי של הקורונה, אם בכלל, ומה תהיה עוצמתו. "אבל אין ספק שצריך להיות מוכנים לקראתו, צריך להתכונן אליו", הדגישה. "אני חושבת שהתחום העיקרי שבו לא מספיק מוכנים, הוא הכניסה לארץ דרך שדה התעופה. בנתב"ג עצמו התארגנו מאוד יפה: יש בדיקות, ונראה שזה זורם מאוד יפה, אבל אני חושבת שזה לא מספיק, כי קורה שאנשים נדבקים ממש כשהם נוחתים, או במטוס או עדיין בחו"ל, ולכן מאוד חשוב לעשות בדיקות חוזרות גם אחרי הנחיתה. אנחנו בשיבא מנהלים מדיניות זהירה ודורשים מאנשים שחוזרים מחו"ל להיבדק גם חמישה ימים אחרי חזרתם. יכול להיות שצריך יותר מזה - עד היום העשירי אפילו.
"במחלקת הקורונה בשיבא עדיין שוכבים לא מעט חולים, וביניהם כאלו שמחוברים לאקמו. יש גם מחלימים שתופסים הרבה מיטות. יש עדיין תחלואת קורונה, אבל היא בירידה, ומרגישים את זה. המצב משתפר בסך הכול, אבל עדיין יש איזשהו עומס"
"חד משמעית: נתב"ג הוא המקום הכי בעייתי כרגע. אני פחות דואגת מנושא הילדים. אני חושבת שגם הכיתה הירוקה לאט-לאט תפעל ותוכיח את עצמה. הבעיה העיקרית היא הכניסה לארץ מחו"ל. אנחנו לא יודעים איזה וריאנטים יגיעו, ואם וכאשר, כך שזו הפרצה, זה המקום הבעייתי".
גם פרופ' יהודה אדלר מודאג מהמצב בנתב"ג. "חייבים להחיל בידוד של שלושה-ארבעה ימים על כל השבים מחו"ל", אמר לאולפן ynet. "נתב"ג זה עקב אכילס שלנו. יש שם שיפור, אבל אין אכיפה". צפו בדבריו:
ריאיון עם מומחה קורונה באולפן פרופ' יהודה אדלר
(צילום: משי בן עמי)