המצוקה במערכת הבריאות: הרופאה הנפרולוגית היחידה בבית החולים סורוקה בנגב יצאה לחופשה – והילדים שעשויים להזדקק לליווי וטיפול רפואי נותרו ללא מענה.
1 צפייה בגלריה
yk13603997
yk13603997
ארכיון
(צילום ארכיון: חיים הורנשטיין)
בסורוקה מסבירים כי יציאתה לחופשה של הנפרולוגית לפני כשבוע ולמשך שבועיים נוספים היא לגיטימית לחלוטין. אך בשל מצוקת כוח אדם שעימה מתמודד בית החולים, ושנחשפה לאחרונה ב"ידיעות אחרונות", אין במוסד הרפואי רופא מומחה אחר שיוכל למלא את מקומה של המומחית לטיפול בילדים עם בעיות כליות ובעיות בדרכי השתן.
"אם יבוא היום ילד חדש למיון או למחלקה שהוא נפרולוגי וצריך לטפל בו עם איזונים למיניהם, לא יהיה עם מי לדבר", אומר גורם בבית החולים, "זה לא משהו שאמור לקרות. הרפואה שאנחנו מספקים בנגב היא פחות טובה משמעותית לא בגלל כוח האדם אלא בגלל מחסור באמצעים.
בניגוד להצהרות עבר של משרד הבריאות ועתירה של "רופאים לזכויות אדם" – טרם נפתח מכון דיאליזה בבית החולים לילדי הנגב, מהלך שעשוי היה למשוך נפרולוגים נוספים לבית החולים.
לדברי ליטל גרוסמן, מנהלת המחלקה למדיניות בריאות בישראל, "לא רק שבית החולים לא מקדם את הקמתה של יחידת הדיאליזה לילדים, הוא אפילו לא דואג לכוח אדם הדרוש לבית החולים בשוטף. המקרה הזה מדגים עד כמה המחסור בכל המקצועות הוא חמור בנגב. מי שסובל מזה הם המטופלים וגם הצוות הרפואי שמרגיש אחריות כה גדולה ומתקשה לצאת לחופשה. יש לפעול בדחיפות להגדלת כוח האדם בנגב ולקבוע סטנדרט שיהיה אחיד לתושבים בפריפריה ובמרכז".
"אני רוצה לעבוד במערכת שמתפקדת כמו שצריך", מספרת רופאה בבית החולים, "מפריע לי שאין פה יחידת דיאליזה ומפריע לי שיש נושאים שאין בהם יועצים זמינים לפחות חמישה ימים בשבוע. בבית החולים יש לנו למשל יום וחצי של ייעוץ ראומטולוגי. אנחנו צריכים ליצור קשר עם שניידר או בית חולים אחר כדי לקבל תשובות. העובדים פה נותנים מעל ומעבר, אבל ההרגשה היא שיודעים שנסתדר איכשהו, אז למה להשקיע".
מסורוקה נמסר בתגובה: "אנו בתהליך גיוס רופא נוסף לגיבוי. בינתיים, בימי החופשה המתבקשים של הרופאה, שעובדת ברציפות לאורך כל השנה, ובמידת הצורך, אנו נעזרים במומחי בית החולים שניידר".
פורסם לראשונה: 00:00, 22.09.23