ג'ימי קדושים נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ כפר עזה ב-2008. 15 שנה אחר כך מצאה עצמה משפחתו בסכנת חיים, מסתתרת ממחבלי חמאס שפרצו לקיבוץ. "אני לא מאמינה באלוהים, אבל כשישבתי בממ"ד מאוד כעסתי על היקום. איך יכול להיות שזה שוב קורה לנו?" סיפרה בתו, שקד.
שנתיים אחרי שאביה נהרג עזבה שקד את הקיבוץ. בהמשך נישאה לבר מהלר, ולפני שלושה חודשים ילדה את בנה הבכור, סהר. "בניתי חיים אחרים בגליל העליון. גם שני אחיי עזבו לאזור. מדי פעם באנו לבקר את אמא, אבל חצי שנה לא ביקרתי בכפר עזה. זו נסיעה של ארבע שעות, והיה לי קשה בהיריון ואחרי הלידה. השבת השחורה הייתה הפעם הראשונה שהגעתי עם התינוק לבקר את אמא שלי".
1 צפייה בגלריה
yk13668918
yk13668918
"עוד כמה שעות זה היה נגמר אחרת". משפחת מהלר
(צילום: אלבום משפחתי)
עם ההתרעות הראשונות הסתגרו בממ"ד שבעת בני המשפחה ששהו בבית. הם יצאו ממנו רק אחרי 27 שעות. "לא היה חשמל ולא היו מים", שיחזרה, "מדי פעם התגנבנו למטבח לקחת משהו לאכול ולחפש מים. מאוד פחדתי להתייבש כי אני מניקה. למזלי, שעה לפני האירוע קמתי להאכיל את סהר ושאבתי קצת חלב, אז הייתה לי מנה נוספת".
בזמן הזה הקימו המחבלים חמ"ל על גג הבית: "הם ירו מהגג על כל מי שהתקרב ולא בזבזו זמן על להיכנס הביתה ולהרוג את מי שבתוכו. קרה לנו פשוט נס. בבוקר, כשחולצנו, כבר נגמר לי החלב לגמרי כי הייתי מיובשת. גם סהר היה כולו מיובש, מזיע ומלוכלך. עוד כמה שעות זה היה יכול להיגמר אחרת".
עוד בנושא זה:
הם פונו למשמר הנגב, וכשהגיעו כבר לא הצליחה להניק. "סהר בכה בשארית כוחותיו. למזלי, אישה שראתה את המצוקה שלי הביאה לי חלב שלה. ככה התגלגלתי. היה לי חשוב שיקבל חלב אם, התכוונתי להניק שנתיים".
השמועה על שקד וסהר התפשטה, וכמויות של חלב אם קפוא החלו לזרום אליה מכל הארץ. "נשים שאני לא מכירה הביאו לי חלב שלהן. באותו זמן ממש ניסיתי להחזיר את החלב בעזרת יועצת הנקה אבל הוא חזר באופן מאוד חלקי".
בהמשך, בעקבות מפגש עם יועצת הנקה, הגיעה לבנק החלב הלאומי של מד"א, שם ביקשה לקבל תרומת חלב אם רשמית. כבר למחרת התייצב אצלה נהג מד"א, שהביא לה 15 ליטר חלב קפוא, וממנו ניזון סהר כיום. "בשבילי זה פשוט זהב", אמרה.
מאז תחילת המלחמה, העביר בנק החלב הלאומי תרומות ל-20 תינוקות יונקים שאיבדו את אמותיהם ולתינוקות שאמותיהם גויסו לצבא. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות: "חלב אם הוא צורך רפואי לכל דבר”. ד"ר שרון ברנסבורג-צברי, מנהלת הבנק: "זו הצלת חיים מסוג אחר".
פורסם לראשונה: 00:00, 09.11.23