סגן נתנאל איתן ז"ל, לוחם יחידת 669, שנפטר בתחילת השבוע שעבר לאחר שנפצע מפיצוץ מטען בצפון הרצועה, היה אחד המתנדבים הבולטים בעמותת "זכרון מנחם" הפועלת למען ילדים חולי סרטן.
נתנאל נהג לבקר בקביעות ילדים חולים בבתיהם ובבתי החולים, הדריך במחנות הקיץ ובקייטנות של הארגון, וגם הרבה לתרום טסיות דם (תרומבוציטים) למען החולים שנזקקים להן במהלך הטיפולים הקשים והמורכבים.
2 צפייה בגלריה
תורמים טסיות דם לזכר סגן נתנאל איתן ז"ל
תורמים טסיות דם לזכר סגן נתנאל איתן ז"ל
מימין: עודד בוגנים, ברוך גיטלמן, יובל בר. תורמים טסיות דם לזכר סגן נתנאל איתן ז"ל
ימים ספורים לאחר נפילתו של איתן ז"ל החליט ברוך גיטלמן, גם הוא מתנדב ותיק בעמותה, לנצל את ההפוגה הקצרה שקיבל משירות המילואים שלו כדי לתרום טסיות. הוא לא בא לבד, אלא הביא איתו עוד שני חברים מהמילואים, יובל בר ועודד בוגנים.
"לא הכרתי את נתנאל", הוא מספר, "אבל שמעתי שהוא היה מסור לתרומות הטסיות בצורה מדהימה ותמיד הביא איתו חברים כדי שיתרמו. כולם מספרים שהיה חשוב לו להגיע לשם גם בחופשות שלו מהצבא וגם תוך כדי קורס קצינים. אני מתנדב לרוב בארגון בצורות אחרות, אבל נתנאל מהווה השראה, אז החלטתי הפעם לעשות כמוהו. אני מתכוון לתרום שוב לזכרו בחודש הקרוב. לא היה מסובך לשכנע את שני החברים שלי, וגם ההליך די פשוט. הגוף של חולה סרטן מייצר טסיות דם מאוד לאט. אבל אצל אדם בריא הן מתחדשות באופן מהיר, ואחרי התרומה אין שום פגיעה בגוף וגם לא מרגישים חולשה. זו תרומה חשובה, ואני יודע שדרך 'זכרון מנחם' הן תמיד יגיעו ליעד הנכון".
2 צפייה בגלריה
נתנאל מנחם איתן
נתנאל מנחם איתן
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
לדבריו של מייסד העמותה חיים ארנטל, "בזמן הקורונה, בגלל שאנשים חששו להיכנס לבתי החולים, הייתה ירידה בתרומות של טסיות. נתנאל ורכז התחום הזה אצלנו החליטו להרים את העסק הזה והיו משכנעים אנשים להגיע בכל זאת לבתי החולים ולתרום. הם גם עבדו קשה ויצרו אפליקציה לתרומת טסיות דם. נתנאל עסק כל החיים שלו בהצלת חיים. הוריו סיפרו לנו שכשחבר'ה מהיחידה שלו היו יוצאים לחופשות, הוא היה גורר אותם לתרום טסיות דם בבילינסון. בימים אלו אנחנו בתהליך של קריאת פרויקט תרומת טסיות הדם על שמו, ולזכרו. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות בשבילו אחרי כל מה שעשה למען החולים".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.12.23