סרן י' בת 23 מראש העין למדה במגמת רפואה, התאהבה בתחום ובמהלך התיכון עשתה מיונים לקורס פרמדיקים, לצד מיונים לקורס טיס הנחשק. ברגע האחרון, כשהגיבוש שלה נדחה, בחרה י' להצטרף לקורס הפרמדיקים התובעני. "כבר הייתי אמורה לצאת לגיבוש טיס שנדחה, אבל היה לי מאוד טוב איפה שאני והחלטתי שאני רוצה לסיים את מה שהתחלתי". בימים אלו, היא עומדת להגשים את חלומה ולסיים קורס טיס כנווטת קרב.
היא שובצה לגדוד 605 של הנדסה קרבית שבוע לאחר שהגיעו לקו בדרום הר חברון. הם היו אמורים להישאר שם ארבעה חודשים שהתארכו לחצי שנה. "היינו צוחקים בינינו הפרמדיקים לאן נברח? ועליי היו אומרים שאני אלך לעשות את הגיבוש טיס כבר. פתאום הצחוקים הפכו למחשבה רצינית, זה לא היה חלום חיי אבל כן שאפתי להגיע הכי גבוה שאפשר, אולי אני מפספסת הזדמנות? התחלתי לדבר עם חברים שיצאו גם באמצע תפקיד לקורס טיס והתלבטתי איתם".
1 צפייה בגלריה
סרן י' פרמדיקית נווטת בחיל האוויר
סרן י' פרמדיקית נווטת בחיל האוויר
סרן י' מגשימה חלום. מפרמדיקית לנווטת קרב בחיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)
בסיום הקו עברה י' עם הגדוד לאימון ברמת הגולן ולאחר מכן לקו בגזרת זרעית, משם יצאה לגיבוש. "אחרי כמה ימים התקשרו להגיד לי שעברתי ופתאום הכול נהיה אמיתי". בינואר 21' התגייסו פרחי הטיס של קורס 187. כשהם הגיעו באוטובוסים לבקו"ם, י' הגיעה עם תיק והצטרפה מהשער האחורי. "שאלו אותי איך אני מסוגלת לחזור שנתיים-שלוש אחורה ולהיות טירונית, אבל גם היו הרבה 'כל הכבוד, נלחמת להגיע לתפקיד נוסף'".
גם קורס הטיס הושפע מהמלחמה, ובתחילתה החניכים נשלחו לתגבר במקומות שונים בחיל. י' מצאה את עצמה פועלת בתפקידה הקודם, וחזרה להיות פרמדיקית לשלושה שבועות בפלוגת מילואים. השבוע מסיימת סרן י' את קורס הטיס בתור נווטת קרב, אך מבחינתה החלום עוד לא התחיל להתגשם: "הדבר הבא זה להגיע לטייסת המבצעית, למצוא את המקום שלי ולהתחיל להשתלב בקבוצה. עד עכשיו חוויתי רק קורס והכשרה.
"התקופה הזאת גרמה לי להבין כמה התפקיד שלנו הוא תמיד רלוונטי. אני שומעת מחברים שנמצאים בשטח מה זה חיל האוויר, כמה העוצמה שלו חשובה ובעיקר מתבאסת שלא סיימתי קודם את ההכשרה ואז כבר הייתי בלחימה, אבל בסדר - עכשיו מגיע תורי".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.12.23