עומרי (ניסים) ארנטל, לוחם במילואים בהנדסה קרבית, מלווה כבר כמה שנים את אגף השיקום במשרד הביטחון כדובר האגף. הוא מכיר את סיפוריהם של נכי צה"ל ואת כאבם, מודע לכל סעיף ברפורמת נפש חדשה. כעת, הוא מתמודד בעצמו עם הליך השיקום.
ארנטל נורה ונפצע קשה לפני כמה ימים ברצועת עזה. "היינו במחנה הפליטים הקרוב ביותר לכפר עזה", הוא משתף, "יצאנו לחפש את מתחם המנהרות ואחרי זמן קצר כבר מצאנו את פיר, עם חיבורי חשמל וקווי טלפון. תוך כדי שאנחנו מחכים לצוות מיוחד שיחקור את הפיר, זיהיתי תזוזה, כיוונתי פנס ושמעתי צרור יריות. חלק מהכדורים עפו ישירות לפנים שלי".
3 צפייה בגלריה
עומרי ארנטל דובר אגף השיקום שנפצע בעזה
עומרי ארנטל דובר אגף השיקום שנפצע בעזה
"חלק מהכדורים עפו ישירות לפנים שלי". עומרי ארנטל משחזר את הרגעים שבהם נפצע בעזה
(צילום: שלו שלום)
רק בדיעבד התברר לעומרי עד כמה המזל שלו היה גדול באותם רגעים. "הקליע נכנס דרך הלחי, ללסת ומשם לצוואר מבלי לפגוע בעורק הראשי", הוא מספר. ארנטל פונה במסוק לבית החולים שערי צדק שם הורדם והונשם תחילה. כשהתעורר הבין את גודל האירוע.
מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר אלון שורץ מספר: "עומרי פונה אלינו במסוק על ידי צוות 669 במצב קשה עם פציעת ירי בפנים ובצוואר. בבדיקת הדמיה התגלה קליע בפניו והוא הועבר לניתוח דחוף, שבו צוות רב-מערכתי שכלל מומחי כירורגיה, כלי דם ופה ולסת, הוציא בניתוח מורכב את הקליע וטיפל בפציעה".
3 צפייה בגלריה
yk13748125
yk13748125
ארנטל בשדה הקרב
עומרי, מצידו, מרגיש שזכה מחדש בחיים. "מבחינתי יש לי תאריך יום הולדת חדש, הייתי הכי קרוב שיש למוות", הוא אומר ומוסיף: "בשנים האחרונות אני מלווה את האגף ונתקלתי בכל הסיפורים והמקרים, ולא באמת מבינים עד כמה פציעה יכולה להיות משמעותית עד שזה באמת קורה לך".
ארנטל הוכר כנכה צה"ל ולפניו הליך שיקום באגף שהוא כאמור חלק ממנו. "אני לא מקבל יחס יוצא דופן ברמת השירות, ההבדל הוא שמדובר באנשים שאני מכיר הרבה זמן. בגלל שאני מכיר את המערכת אני יודע שלעובדים באגף חשוב מאוד לעזור. אתה לא נותן מהנשמה אם אין לך תחושת שליחות ויש להם את זה, אז אני יותר רגוע. אני מרגיש בידיים הכי בטוחות שיש".
3 צפייה בגלריה
עומרי ארנטל דובר אגף השיקום שנפצע בעזה תפילה בכותל
עומרי ארנטל דובר אגף השיקום שנפצע בעזה תפילה בכותל
ברכת הגומל בכותל עם חבריו
כעת, ארנטל כבר מתכנן את היום שישוב לאגף בתור דובר - ולא רק כמטופל: "אחרי שאני אשתקם ואוכל לחזור לעבודה שוטפת אני מאוד רוצה לחזור. יש לי היום עוד פרספקטיבה גם לפגיעות הפיזיות וגם לנפשיות. מאז שאני כאן קיבלתי פניות מנכי צה"ל שאמרו לי שהם מתפללים לשלומי וזה מאוד ריגש אותי". ביום חמישי, הצליח ארנטל לצאת לכמה שעות לכותל, שם ערך יחד עם הרב שמואל הרמן את ברכת הגומל כשהוא מלווה על ידי חבריו לצוות שיצאו להתרעננות מעזה.
פורסם לראשונה: 00:00, 07.01.24