רשות האוכלוסין וההגירה החליטה בצעד חריג להעניק מעמד תושב ארעי לאזרחית רוסיה, שנכדה נפל בקרב בעזה ולאחר קבלת בשורת האיוב התברר כי חלתה בסרטן ואין מי שיישא בעלויות הטיפול הרפואי שלה.
נטליה סושקו, בת 69, היא סבתו של קונסטנטין (קוסטה) סושקו ז"ל, לוחם בגדוד ההנדסה הקרבית אשר נפל ב-29 בדצמבר בקרב במרכז רצועת עזה. בשנת 2020 החל בנה, ויטלי, אביו של הלוחם שנפל, להסדיר את ענייני התושבות שלה. אך שורת עיכובים פגעו בהליך.
2 צפייה בגלריה
קונסטנטין סושקו ז"ל
קונסטנטין סושקו ז"ל
קונסטנטין סושקו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
זמן מה לפני נפילת בנו, ויטלי החליט לחדש את ההליך של אמו והתבקש על ידי רשות האוכלוסין וההגירה להשלים מסמכים. נטליה, שהייתה אמורה להגיע לארץ במטרה לחדש את הליך הסדרת מעמדה, נחתה ישירות אל השבעה של נכדה שנפל. בעקבות הבשורה, היא חשה ברע ופונתה ישר מהשבעה לבית החולים איכילוב, שם התברר כי היא חולה בסרטן וזקוקה להמשך טיפול רפואי. אתמול עברה ניתוח מורכב והיא נמצאת בהתאוששות.
אביו של קוסטה, ויטלי: "הבן שלנו נפל בכלי משוריין שנפגע ממטען צד. הגוף שלו ספג את כל הרסיסים והוא הציל את כל החיילים שהיו בכלי, אבל גם אחרי מותו הוא ממשיך להציל אותנו ואת סבתא שלו"
השר אופיר אקוניס וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי נרתמו לסייע למשפחה ופנו לשר הפנים משה ארבל ולמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו, בבקשה שלפנים משורת הדין יעניקו לנטליה מעמד של תושבת ארעית באופן מיידי כדי שתוכל להישאר בארץ ולקבל טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של קונסטנטין סושקו
הלוויתו של קונסטנטין סושקו
הלוויתו של קונסטנטין סושקו
(צילום: טל שחר )
רשות האוכלוסין וההגירה החליטה לבטל את תקופת ההמתנה לנוכח האסון הכבד שפקד את נטליה וההחמרה במצב בריאותה. אלא שכאן לא הסתיימו התלאות של המשפחה. על אף מעמד התושב שקיבלה, התברר כי לא תוכל לקבל ביטוח בריאות מיידית והיא צריכה להמתין חצי שנה. מלינובסקי ואקוניס פנו לביטוח הלאומי ולשר הרווחה וקיבלו אישור חריג לבטל את זמן ההמתנה, כך שתוכל לקבל טיפול רפואי מיידי.
"הבן שלנו נפל בכלי משוריין שנפגע ממטען צד. הגוף שלו ספג את כל הרסיסים והוא הציל את כל החיילים שהיו בכלי", סיפר ויטלי סושקו, "אבל גם אחרי מותו הוא ממשיך להציל אותנו ואת סבתא שלו".
פורסם לראשונה: 00:00, 23.01.24