דורון היא האטרקציה של מרכז השיקום לנפגעי המלחמה בשיבא. כל מי שעובר במסדרון עוצר כדי להתפעל מהפלא הקטן. באגף שזכה לשם "חוזרים לחיים", התינוקת בת השבועיים היא תמצית המושג חיים. כמה שבועות לפני שנולדה, אביה נפצע ברפיח. הלידה התרחשה באותו בית חולים שבו הוא מאושפז. "קראנו לה דורון כי בתוך פחות מחודש קיבלתי שתי מתנות – את אבא שלה ואותה", מספרת אמה, אלדר.
1 צפייה בגלריה
אלדר הלוחם ח' שנפצע בעזה והבת דורון נולדה בבית החולים שיבא
אלדר הלוחם ח' שנפצע בעזה והבת דורון נולדה בבית החולים שיבא
אלדר, הלוחם ח' שנפצע והתינוקת דורון שנולדה בשיבא
(צילום: יובל חן)
את שמו של האבא אסור לכתוב, גם את פניו אסור להראות. נקרא לו ח'. בן 34, לוחם במילואים ביהל"ם, היחידה ההנדסית למשימות מיוחדות. באזרחות הוא אחד הבעלים של עסק לקידוחי קרקע. השותף שלו וכמה מעובדיהם לחמו איתו בעזה, וגם הם נפצעו באותה תקרית. "היינו במשימת איתור מנהרות" משחזר ח'. "נסענו בשיירה והתחיל ירי פצמ"רים. חטפתי רסיס בפנים, עוד הרבה רסיסים בגב, אבל הפגיעה העיקרית היא מרסיס גדול שנכנס בשכם ויצא מהזרוע. איבדתי הרבה דם".
אלדר הייתה אז בשבוע 36 להיריון. "זה תפס אותי ואת עילאי, הבן שלנו, כמה דקות אחרי הצפירה של יום הזיכרון. ח' התקשר ממספר חסום ואמר: 'נפצעתי, הכל בסדר, את לא צריכה לבוא לבית חולים'. הוא לא רצה שאדאג, כי זה היה היריון בסיכון. לקחתי מונית והגענו במהירות לשיבא".
ח' נכנס לניתוח של כמה שעות, הראשון מבין כמה ניתוחים שעוד יעבור. כשיצא מחדר הניתוח, התיק הרפואי של אלדר כבר הועבר מלניאדו לשיבא. "הפרופ' של ההיריון בסיכון אמרה לי: 'מעכשיו את מטופלת שלנו ותהיי מאושפזת במלונית. תבואי כבר מחר למוניטור'. הם היו באמת מדהימים".
דורון נולדה ב-6 ביוני. יממה קודם לכן, כשישבו ח' ואלדר במרפסת של השיקום, החלה ירידת מים. "חזרתי לחדר לקחת את התרופות שלי והלכנו יחד למיון יולדות", מספר ח'. אלדר: "מאותו רגע, כל בית החולים היה על הרגליים. דאגו שיהיה לנו כל מה שצריך".
ח' היה איתה לאורך כל הלידה, לצד הדולה שלקחו עוד לפני הפציעה, מחשש שלא יספיק לצאת מעזה ברגע האמת. "הוא נפצע בדיוק בזמן כדי להיות איתי בלידה".
איך הוא היה בזמן הלידה? אלדר: "הוא היה מדהים. עשה לי עיסויים עם יד שמאל, כי יד ימין שלו עדיין לא מתפקדת. אבל הכי חשוב זה שהוא תמך בי מורלית ורגשית, וכאב יחד איתי".
את דורון הפעוטה מצליח ח' להרים בידו הבריאה. חיתולים עדיין אינו יכול להחליף לה. "בינתיים יש לו פטור", אומרת אלדר. "אבל אל תדאג, אתה תחזור לעצמך. מחכה לך עוד הרבה עבודה".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.06.24