כשסגן יונתן מוסרי (23) מאשקלון, קצין בגבעתי, הוצא מרצועת עזה באמצעות מסוק לטיפול רפואי בישראל לאחר שנפצע בהיתקלות עם מחבלים, זו כבר הייתה הפעם השנייה שלו בסיטואציה הזו. "הפעם הראשונה הייתה בחאן-יונס, שבועיים אחרי שנכנסנו", הוא מספר. "הכוח שלי עלה על מטען שהוטמן בציר, וארבעה נפצעו".
3 צפייה בגלריה
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי. "חוזר להילחם. יש לי מחויבות ללוחמים שלי"
(צילום: דובר צה"ל )
אחרי שהשתחרר מבית החולים, יונתן היה בשיקום ביתי במשך חודשיים. "נפצעתי בעיקר בראש ובפנים, חתכים וכוויות. כבר למחרת הסתכלתי במראה והחלטתי להמשיך לפי התוכנית, ושאני הולך לקורס מ"פ. זה היה החלום שלי, והחלטתי ששום דבר לא יעצור אותי בדרך". לדבריו, לרגע הוא לא חשב לעזוב את הצבא. "ידעתי מה חשוב לי ושאני ממשיך עם זה הלאה".
3 צפייה בגלריה
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי. "כבר למחרת הפציעה החלטתי שאני ממשיך בתוכניות שלי"
(צילום: דוברות איכילוב)
בהמשך חזר לצבא, אך לא נכנס לרצועה. "ההרגשה הייתה קשה מאוד", הוא מספר. "אתה מרגיש מנותק, חסר אונים, שאתה לא עושה מספיק. הייתי בקשר צמוד עם החבר'ה שבפנים אבל אתה לא מרגיש חלק ממה שקורה". אחרי כניסה קצרה לג'באליה, יונתן חזר לקורס ובהמשך שב לגדוד תומר בגבעתי, שמורכב מחיילים חרדים או חרדים לשעבר. "אני בדרך כלל עם הראש בקיר וכשאני מחליט משהו קשה מאוד להזיז אותי", הוא מעיד על עצמו. "בראשון בערב נכנסתי ובשני כבר פגשתי את החיילים שלי. זו הייתה סגירת מעגל. אותם חיילים שפינו אותי בפעם הקודמת, אני חוזר לפקד עליהם.
סגן יונתן מוסרי: "אין לי שום פריבילגיה להרים ידיים ולהגיד שבגלל שנפצעתי אני לא חוזר. חובת ההוכחה היא עליי. אני מחויב ללוחמים שלי ולא משנה מה הנסיבות. אני סומך על עצמי ויודע שאני עושה כל מה שאני יכול בשביל החיילים שלי ובשביל עצמי"
"בצהריים של יום רביעי זיהינו חוליית מחבלים שמתקרבת לבניין שלנו. קראתי לרואי (סרן רואי מילר ז"ל, שנפל בקרב) להצטרף אליי ויצאנו לסריקות בידיעה שאנחנו הולכים להיתקל באויב. אחרי קרב יריות המחבל הצליח לפגוע בי. נפצעתי ושמו לי חוסם עורקים, ונשארתי בתוך הבית עד שיגיע מישהו שינהל את האירוע. באיזשהו שלב פיניתי את עצמי רגלית החוצה, ומשם העלו אותי על נמ"ר פינוי ומסוק. נחתי באיכילוב עם פציעות בשתי הידיים, שני קליעים ביד שמאל ורסיסים בצוואר ובידיים".
3 צפייה בגלריה
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי מפקד על פלוגה של חרדים
יונתן מוסרי. "חובת ההוכחה עליי"
(צילום: דוברות איכילוב)
השבוע יונתן השתחרר מבית החולים, ולמרות שנפצע פעמיים ואיבד את חברו הטוב רואי, גם הפעם הוא מתכוון לחזור להילחם. "אין לי שום פריבילגיה להרים ידיים ולהגיד שבגלל שנפצעתי אני לא חוזר. חובת ההוכחה היא עליי", הוא מסביר. "אני מחויב ללוחמים שלי ולא משנה מה הנסיבות. אני סומך על עצמי ויודע שאני עושה כל מה שאני יכול בשביל החיילים שלי ובשביל עצמי".
ד"ר תמיר פריטש, מנהל היחידה לכירורגיה של כף היד בחטיבה האורתופדית באיכילוב, אמר כי "סגן יונתן מוסרי התקבל לבית החולים עם רסיסים באמה ושבר מרוסק באחת האצבעות. בניתוח הוצאנו את הרסיסים. היו לו רסיסים גדולים במקומות שחשבנו שיכולים להפריע לו קרוב למבנים עצביים וגידים. טיפלנו בשברים ואנחנו נמשיך לעקוב אחריו".
פורסם לראשונה: 00:00, 10.07.24