מזכרות משדה הקרב: קסדות של לוחמים הפכו ליצירות אומנות ונמכרו במכירה פומבית במאות אלפי דולרים - שיוקדשו לטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי.
אוסף הקסדות, שהפכו ליצירות אומנות, הוצגו למכירה באירוע "קסדות של גיבורים". כל יצירה מספרת סיפור ייחודי על חוסן, אומץ וכוח הריפוי. בין האמנים שהשתתפו היו סיגלית לנדאו, שירה ברזילי, צביקה לחמן וערן רשף.
2 צפייה בגלריה
yk14021307
yk14021307
הקסדה של האמן אילן ברוך
(צילום: קטלוג יצירות האמנות: משדה הקרב מיכאל כאהן)
ארגון BRUSH בשיתוף עם עמותת נט"ל חברו לאמנים ישראלים מובילים שעיצבו קסדות של לוחמים שלחמו במלחמת "חרבות ברזל", אשר נמכרו במכירה פומבית באירוע מיוחד במלון קרלטון בתל אביב. כל הרווחים נתרמו למען טיפול בנפגעי טראומה משירותם הצבאי.
אחד הלוחמים שתרם את הקסדה שלו הוא נתנאל דויטש (25) מפתח תקווה, שנפצע באורח קשה במלחמה בעזה כששירת בתור סמ"פ בגדוד 890 של צנחנים. "הגדוד שלי היה בשבת בבארי. היו הרבה מראות לא נעימים, חברים שנהרגו ונפצעו", שיתף. "בגדוד יש עמותה של בוגרים, ואחד מהם יצר איתי קשר לאחר שנפצעתי ואמר: מעכשיו אני מלווה אותך. חודש אחרי שנפצעתי נולד לי בן. בהכוונה של הבוגר שמלווה אותי החלטתי שעדיף לגשת לטיפול".
2 צפייה בגלריה
yk14021308
yk14021308
הקסדה של האמנית זויה צ'רקסי
(צילום: קטלוג יצירות האמנות: משדה הקרב מיכאל כאהן)
ההערכה היא שמדובר במאות אלפי לוחמים שיתמודדו עם טראומה בעקבות הלחימה, ולכן נולד שיתוף הפעולה עם עמותת נט"ל שסייעה עד כה ליותר מ-60 אלף אזרחים וחיילים.
מאז 7 באוקטובר הגיעו אל קווי הסיוע של העמותה יותר מ-46 אלף שיחות של אנשים הפונים לסיוע. בנוסף, יש עלייה של מאות אחוזים במספר המטופלים ביחידה הקלינית של העמותה - מרביתם הם אנשי מילואים שזקוקים לטיפול ולעיבוד חוויות הלחימה הקשות. "נקלטו מאות מטפלים קליניים, פי ארבעה יותר מטופלים מהתקופה שקדמה למלחמה", אמרה אפרת שפרוט, מנכ"לית עמותת נט"ל.
את דבריה של שפרוט חיזק דויטש: "אני רוצה לומר ללוחמים - שידעו שכולם מרגישים את זה. לא משנה איזו דרגה. כולנו עברנו פה תקופה טראומטית. צריך להכיר בזה ולתת לזה מענה. לא צריך להמשיך הלאה בחיים ככה סתם. טיפול מקצועי יכול לעזור. ויכול להיות שאחד ירצה לדבר עם חיילים ולשני לעסוק בספורט יעזור. אבל אי-אפשר לעבור על זה לסדר היום ולנסות להמשיך בחיים. זה רודף אותך. מתישהו זה כן יגיע".
פורסם לראשונה: 00:00, 31.07.24