עינת ניסים ילדה שלשום את בתה ה-11, אבל לידה כזאת היא עוד לא חוותה: היא הייתה הראשונה שילדה בבית החולים התת-קרקעי הממוגן ברמב"ם בחיפה, שעה קלה לאחר תחילת תהליך העברת מערך ההיריון והלידה של בית החולים לחניון בקומה מינוס 3.
2 צפייה בגלריה
עינת ניסים יולדת רמב"ם בית חולים תת קרקעי
עינת ניסים יולדת רמב"ם בית חולים תת קרקעי
עינת ניסים. ילדה את בתה בקומה מינוס 3
(צילום: דוברות רמב"ם)
התינוקת, שנולדה במשקל 3.585 ק"ג, מצטרפת, כאמור, לעשרת ילדיהם של עינת (39) ומורן (43) ממושב אחיהוד: תגל (20), אלחי (18), ברק (16), ינון (14), אפרת (12), דוד (11), עטרת (8), הילל (5), יוסף (3) וחמוטל (2).
"הגעתי לרמב"ם ביום ראשון בצהריים, וכעבור חצי שעה כבר ילדתי", משחזרת ניסים, "לפני שיצאתי, אמא שלי אמרה לי שהיא חושבת שיש שיפוצים במחלקת היולדות ברמב"ם. אמרתי לה, 'אמא, את כל ילדיי ילדתי ברמב"ם. אני מכירה אותם ומגיעה רק אליהם'. מיד כשהגעתי אמרו לי שחדר הלידה בקומה מינוס 1. נשמע לי מוזר. אבל שם אמרו לנו לרדת למינוס 3.
היא ממשיכה: "הבנתי שבגלל המלחמה מורידים אותנו למטה, אבל לא ידעתי שזה חניון בכלל. הלידה הייתה מהירה והכל עבר בשלום, גם המיילדות היו נהדרות ותמכו ועזרו לי. רק אחרי הלידה הסתכלתי סביבי ובעלי אמר לי, 'את יודעת שאנחנו בכלל נמצאים בחניון של מכוניות'. זה מדהים שתוך יממה הפכו את החניון לבית חולים לכל דבר, זה הזוי. אמרתי, 'מעניין אם יהיה פה שקט בלילה', אבל היה שקט מופתי. חוץ מהתינוקות החמודים שהשמיעו את קולם".
גם בר דיין ושחר רצ'בסקי ילדו אתמול תחת אזעקות בבית החולים העמק. צפו בסיפור שלהן:
אולפן 23.09.24 - בר דיין ושחר רצ'בסקי
(צילום: ליאור שרון)
ניסים מספרת כי סביבה יש עוד לא מעט יולדות. "זאת לא הפרטיות שהייתי רגילה אליה בלידות הקודמות, אבל בנסיבות האלה הצוות עושה כל מה שהוא יכול כדי שנרגיש טוב ושתהיה לנו פרטיות", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
עינת ניסים יולדת רמב"ם בית חולים תת קרקעי
עינת ניסים יולדת רמב"ם בית חולים תת קרקעי
עינת ניסים והתינוקת. "את כל ילדיי ילדתי ברמב"ם"
(צילום: דוברות רמב"ם)
מיכל קנצלר, מנהלת הסיעוד במערך ההיריון והלידה של רמב"ם, מספרת כי בבית החולים הופקו לא מעט לקחים מהניסיון שצברו במלחמת לבנון השנייה והם יושמו כעת: "אז פעלנו יותר בראייה רפואית, ועכשיו אנחנו ממוקדים ביולדת, בהרגשה שלה ובעיטוף שלה, לצד בטיחות הטיפול ליולדת ולילוד. מעבר לעובדה שהיולדות שלנו נמצאות בבונקר הכי בטוח שיש, הדבר נעשה באמצעות תפיסת טיפול מעט שונה, שמאפשרת להן להיות יחד עם המלווה והילוד בכל עת, מה שנקרא בשפה מקצועית 'אפס הפרדה'".
לדברי קנצלר, "המצב הנוכחי מורכב גם ליולדות שלנו וגם לאנשי הצוות שלנו. הרבה מאיתנו נמצאים בין רמב"ם לבין מה שקורה בבית או בחזית, אבל אנחנו מחויבים לתת את כל מה שאפשר לנשים שמגיעות אלינו, ולאפשר להן להיות מרוכזות במה שחשוב כעת: הלידה שלהן והילודים שהן מביאות לעולם".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.09.24