הכי ממוגנת בעולם: שמרטפייה ל-450 ילדים פועלת במתחם התת-קרקעי בבית החולים רמב"ם בחיפה, בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בצפון והעובדה שמסגרות החינוך אינן פועלות. בבית החולים ציינו כי מדובר בפתרון שכבר הופעל בעבר, אולם כעת מדובר בהיקף חסר תקדים של פעילות.
3 צפייה בגלריה
yk14095686
yk14095686
450 ילדים, בקומה מינוס 2 בבית החולים התת-קרקעי ברמב"ם
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
השמרטפייה נפתחה בשיתוף עם עיריית חיפה והיא מיועדת ל-450 ילדים וילדות בני שלוש עד 12, ופועלת במתחם ייעודי בקומה מינוס 2 בבית החולים הממוגן שבלב הקריה הרפואית. בכל כיתת גן יש משחקייה, מושבי רביצה, מחצלות משחק, שולחנות יצירה ועוד.
הקמת המתחם כאזור ייעודי לשהיית ילדים היא תוצר של מיזם משותף של המרכז הרפואי ובית הספר לארכיטקטורה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים. תכנון המתחם ועיצובו בוצע בהתנדבות מלאה על ידי ליאור רמון, עוזר הוראה בבית הספר לארכיטקטורה, ושרון אדר, סטודנטית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. הקמת כיתות הגן התאפשרה הודות לתרומה נדיבה ממייקל ולינדה פריז מבוסטון באמצעות הקרן המשפחתית שלהם.
אסיה ויניק, אחות מתאמת טראומה ברמב"ם ואם לארבעה, שמחה על הפתרון שמצאו בבית החולים, וסיפרה כי "הילדים נמצאים במקום בטוח, נחשפים לתכנים ופעילויות שונות, וכשאני יודעת שהם בידיים טובות - אני יכולה לבצע את עבודתי בשקט".
3 צפייה בגלריה
yk14095685
yk14095685
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
3 צפייה בגלריה
yk14095687
yk14095687
גם במרכז הרפואי העמק הפעילו מסגרות חינוכיות - במרחבים מוגנים
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)
לדברי מאיה בנימין, מנהלת מדור רווחה באגף משאבי אנוש ברמב"ם, "חשבנו על כל פרט במטרה לענות על כמה שיותר צרכים של העובדות והעובדים וילדיהם. כך למשל, גייסנו יחד עם עיריית חיפה סייעות דוברות עברית, רוסית, ערבית ואמהרית". מירב גנות, מנהלת מחלקת רווחה באגף משאבי אנוש ברמב"ם, הוסיפה: "יש מוטיבציה גבוהה בקרב הסייעות לעבוד כאן, לתרום ולעזור, זה לא דבר מובן מאליו, ואנחנו מאוד מעריכים את זה".
אסף בכר, מנהל משאבי אנוש ברמב"ם, סיכם: "זו הפעם הראשונה שאנחנו פותחים את השמרטפייה במסגרת הזו, בחניון התת-קרקעי שלנו. כבר הקצינו אזור ייעודי במתחם לגילי 0 עד 3, וכדי להפעילו אנחנו מחכים להוראות פיקוד העורף".
גם במרכז הרפואי העמק בעפולה פועלות מסגרות חינוכיות לילדי העובדים בגילי שלוש עד 10. אורדית מור, מנהלת משאבי אנוש, סיפרה כי "פתחנו את מסגרות היום בשיתוף עיריית עפולה ומשרד הבריאות. צוות של סייעות ומדריכים מספקים לילדים פעילויות מגוונות כמו לימוד, משחק, יצירה, וכמובן גם ארוחה חמה והכול במרחבים ממוגנים. אני רוצה להודות לעובדים שלנו שממשיכים להגיע לעבודה גם בתנאים המאתגרים ביותר".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.09.24