מאה ימים אחרי שרופאי ואנשי הצוות בפגיית המרכז הרפואי לגליל בנהריה שבמעבה האדמה נלחמו על חייו של אלקנה פרץ, שנולד בשבוע ה-26 במשקל 900 גרם, נערך בסוף השבוע טקס ברית המילה שלו. גם הטקס נערך במתחם הבטוח בבית החולים.
אלקנה, בנם השלישי של שניר ומשה פרץ, סבל מסיבוכים ריאתיים קשים ונזקק להחייאה בימים הראשונים לחייו, לאחר שמצבו הידרדר. "קרה לנו נס", סיפרו שניר ומשה בהתרגשות, "אנחנו מודים לשם יתברך ולצוות הפגייה המסור". צפו בטקס המרגש:
ברית המילה של אלקנה פרץ
(צילום: המרכז הרפואי לגליל)

שניר, שגם בתה הגדולה הייתה בפגייה לפני שלוש שנים, סיפרה על התחושה של "לבלות" זמן כה רב במחלקה תת-קרקעית, הנמצאת כבר קרוב לשנה ברציפות מתחת לאדמה ובמרחק של 10 קילומטרים מגבול לבנון: "אני מרגישה ביטחון ושקט נפשי להיות במתחם ממוגן, גם עבורנו וגם עבור התינוק. גם כשיש אזעקות, אני יכולה להמשיך לשבת בנחת ולשאוב חלב".
1 צפייה בגלריה
ברית המילה של אלקנה פרץ, בנם של שניר ומשה פרץ, פג שנולד בבית החולים לגליל
ברית המילה של אלקנה פרץ, בנם של שניר ומשה פרץ, פג שנולד בבית החולים לגליל
צוות הפגייה ובני המשפחה במהלך הטקס
(צילום: המרכז הרפואי לגליל)
בני משפחה, חברים ואנשי צוות בית החולים בראשות המנכ"ל פרופ' מסעד ברהום התייצבו בסוף השבוע לחגיגה המרגשת. ברהום, ערבי נוצרי חבש כיפה וביקש לכבד את המעמד ואף בירך את התינוק הרך והוריו. לדבריו, "מעבר למקצועיות הרפואית ולמוסריות בעבודת המרכז הרפואי, בשנה הזו של מלחמה קשה בצפון, חשוב בעיניי גם לכבד את ערך הסובלנות לנושא הדתי".
הוא הוסיף: "אני לא מכיר תקדים בעולם של מחלקת פגייה נהדרת ואנושית כמו אצלנו בגליל, שפועלת במשך שנה ברציפות, בבית חולים ממוגן תת-קרקעי, כאשר למעלה יש מלחמה, עם טילים ופיצוצים".
ד"ר ורד פליישר-שפר, מנהלת הפגייה סיפרה: "היינו המחלקה הראשונה בבית החולים שהורדה למתחם התת-קרקעי, כבר ב-7 באוקטובר אשתקד. גם ללא קשר למלחמה, הורים לפגים נמצאים במצב נפשי מאתגר, וכעת על אחת כמה וכמה. והם נעטפים אצלנו באהבה במיוחד כעת וכאילו אין למעלה מלחמה".
צפו בסיפורה של הפגייה הקרובה ביותר לקו העימות בצפון:
כך פועל בית החולים התת-קרקעי במרכז הרפואי לגליל בנהריה
פורסם לראשונה: 00:00, 01.10.24