דני, אחיו של החטוף איציק אלגרט, נכנס היום (ב') לשבוע השלישי של שביתת הרעב שלו במאהל החטופים מחוץ לכנסת. "כמו החטופים, אנחנו גם לא מזיזים לאף אחד. אף אחד מהח"כים לא מגיע לדבר איתנו", הוא אומר.
1 צפייה בגלריה
דני אלגרט אחיו של החטוף איציק אלגרט שובת רעב מול הכנסת
דני אלגרט אחיו של החטוף איציק אלגרט שובת רעב מול הכנסת
אף ח"כ לא מגיע. דני אלגרט קורא לעסקה מיידית כדי להציל את מי שנותר בשבי, כולל את אחיו
(צילום: שלו שלום)
במאהל המחאה זועקים על כך ש-101 חטופים עדיין בשבי חמאס, בהם איציק. "הכל התחיל מאורנה שמעוני שהודיעה על השביתה שלה, ואני, לצד אנשים רבים נוספים, ביקשתי ממנה להפסיק בשביל לשמור על בריאות שלה. אחרי הדברים של נתניהו באו״ם, העובדה שהוא לא שלח משפחות ושהכל כל כך תקוע, הרגשתי שזה כבר פתאטי לצעוק ׳את כולם עכשיו׳ ברחוב. חיפשתי דרך אחרת", שיתף דני, "שמעתי על קבוצה ששובתת רעב שהם אפילו לא משפחות חטופים. אמרתי לעצמי שאם להם כל כך חשוב, אז גם אני אצטרף אליהם. הם כל כולם מגויסים לזה, ולא מצליחים להמשיך את החיים כרגיל".
"החלטתי שזאת תהיה שביתת 101 הימים, אנחנו נקדיש כל יום לחטוף אחר. נזמין את המשפחה שלו, נשמע ונספר עליו. אני מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לכל הימים. אם לא נביא את החטופים בקרוב הם לא יהיו בחיים, אנחנו נאבד אותם"
השובתים יושבים במאהל מול הכנסת יום-יום. במהלך השבועיים האחרונים שבהם דני הצטרף, לא נרשמה התייחסות מהסביבה. "בינתיים אני מרגיש בסדר פיזית, אני לא איזה איש קטן. אני שותה מים עם מלחים ומינרלים כדי לשמור על איזון, וגם מנטלית אני מרגיש לא רע - לפחות אני בעשייה, במאבק. החלטתי שזאת תהיה שביתת 101 הימים, אנחנו נקדיש כל יום לחטוף אחר. נזמין את המשפחה שלו, נשמע ונספר עליו. אני מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לכל הימים. אנחנו בישורת האחרונה. אם לא נביא את החטופים בקרוב הם לא יהיו בחיים, אנחנו נאבד אותם".
בין חבריו למאהל של דני ניתן למצוא לא מעט רופאים שהצטרפו לתמיכה, אך לא שובתים רעב. חלקם אנשי העוטף שטיפלו בקליניקות שלהם בחלק מהחטופים עצמם. "הם הרגישו שכדי למלא את החובה שלהם הם צריכים להיות איתנו, גם אם זה לסגור את המרפאה ולעלות לירושלים", הסביר. "הם מרגישים את האחריות הזאת, ואני מצפה מראש הממשלה להצטרף אליה גם. לעמוד על במה ולהגיד שהוא מקבל את עסקת ביידן ללא תנאי או עסקה אחרת שתביא אותם הביתה. אני מקווה שהוא עשה חשבון נפש ביום הכיפורים הזה, אם הוא רוצה להשאיר מעט מורשת של מנהיגות אחריו - זה מה שהוא חייב לעשות. שיביא אותם".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.10.24