בשיתוף בורינגר אינגלהיים
פרפור פרוזדורים היא הפרעת קצב הלב השכיחה ביותר. הסובלים ממנה מצויים בסיכון גדול פי חמישה ללקות בשבץ מוחי קשה שבו סיכויי ההחלמה נמוכים ושיעור התמותה גבוה. פרופ' נתן בורנשטיין, מנהל מערך המוח במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים מסביר מה הסכנה בפרפור חדרים ולמה במיוחד במקרה כזה, הפינוי לקבלת טיפול רפואי מהיר יציל חיים.
צפו בהסבר:

"פרפור פרוזדורים זאת הפרעת קצב שבעקבותיה עלול להיווצר קריש דם והוא עלול לעוף למוח ולגרום לאירוע מוחי". מסביר פרופ' בורנשטיין. "הקרישים במקרים הללו גדולים והם יוצרים מה שנקרא - התקף מוח קשה וגדול. במקרים הללו התחלואה, החסר הנוירולוגי, הנכות וגם התמותה היא פי שניים מאירוע מוחי מגורם אחר".
איך אפשר לצמצם את הסכנה לפגיעה ארוכת טווח במקרה של פרפור פרוזדורים? "ההגעה לבית החולים לקבלת טיפול מהיר במקרה של שבץ חשובה מאוד, במקרה של שבץ מוח קשה כמו פרפור פרוזדורים היא קריטית על אחת כמה וכמה". מחדד פרופ' בורנשטיין ומוסיף "כל דקה שנפספס ולא ננסה לפתוח את אותו עורק שנחסם אנו מפסידים 2 מיליון תאי עצב שמותם יגרום לחוסר תפקודי".
כמו כן, חשוב לזכור את העובדה שבמקרים של קריש כתוצאה מאירוע של פרפור פרוזדורים יש טיפול מציל חיים, פרופ' בורנשטיין מסביר "היות ויש היום טיפול לשבץ מוח מהסוג הזה, באמצעות ממיס קריש או צנתור ששולף את הקריש מהמוח - כל דקה חשובה".
7 תסמינים אפשריים לפרפור פרוזדורים:
לעיתים ארוע של פרפור פרוזדורים עשוי להופיע בליווי תסמינים קלים ואפילו ללא תסינים כלל, לפניכם 7 תסמינים המלווים בדרך כלל ארוע של הפרעת קצב מסוג פרפור פרוזדורים.
1: דפיקות לב, פעימות לב לא סדירות או מואצות
2: דופק לא סדיר
3: קוצר נשימה
4: חולשה או/ו ירידה בתפקוד
5: עייפות
6: סחרחורת או/ו סחרור תחושת ריחוף
7: התעלפויות או ערפול הכרה
8: כאב בחזה
מתי יש לפנות באופן מיידי לבית החולים? במקרים של דפיקות לב מהירות, הכרה מעורפלת, כאבים בחזה, סחרחורת וקוצר נשימה יש להגיע לאבחון רפואי בהקדם האפשרי, כאמור - כל דקה חשובה.



בשיתוף בורינגר אינגלהיים
פורסם לראשונה: 07:54, 10.01.21