בשיתוף מדפייג'
עד לא מזמן, סרטן גרורתי נתפס כמצב בו אפשרויות הטיפול של הרופא המטפל הן מוגבלות ושהטיפול בו צריך להיות בעיקר טיפול תומך לצמצום הסבל בעקבות המחלה. בשנים האחרונות, עם כניסתם המרשימה של שורה של טיפולים חדשים רבים לתחום, הפרדיגמה הזו מתחילה להתערער: יותר ויותר חולי סרטן גרורתי מקבלים טיפולים שעשויים להשפיע משמעותית על מהלך מחלתם, סיכויי החלמתם ועל תוחלת החיים שלהם.
פרופ' יצחק אביטל, חוקר סרטן, כירורג אונקולוג, מנהל כירורגיה-א ומנהל מרכז הסרטן בבית החולים סורוקה שבבאר שבע התארח בפרק חדש של "מישהו מטפל בך" כדי לדבר עם ד"ר מאיה רונן ולענות על כל השאלות: מהו סרטן גרורתי ואיך מטפלים בו?
פרופ' אביטל מספר מהן אפשרויות הטיפול החדשות שעומדות היום בפני המטופלים – ביניהן, בין היתר: קרינה, צינתור, סוגי ניתוחים חדשניים להסרת גידולים מהגוף וגרורות מחלל הבטן ועוד. התוצאות של הטכנולוגיות החדשות, לפי פרופ' אביטל, מסייעות בשיפור סיכויי ההחלמה, והפיכת הסרטן ממחלה קטלנית למחלה כרונית.
פרופ' יצחק אביטל עבד וניהל במגוון מרכזי סרטן בארצות הברית לפני שעלה ארצה, ובהם: Memorial Sloan Kettering Cancer Center and National Cancer Institute NCI/NIH
צפייה נעימה!

בשיתוף מדפייג'


פורסם לראשונה: 10:59, 15.08.24