שר הביטחון יואב גלנט הנחה להעלות לבחינה את סוגיית הכיתוב "הי"ד" (ה' יִקום דמו) על מצבת קברו של סרן ישראל יודקין ז"ל, ליד שמו של הקצין – זאת לאחר שהמשפחה השכולה איימה להעבירו לקבורה אזרחית אם במשרד הביטחון לא ייענו לבקשתה. הסוגיה תעלה לדיון במועצה הציבורית להנצחת החייל, שקיימת לה סמכות סטטוטורית לייעץ לגלנט בעניין בתי קברות צבאיים ובענייני הנצחת חיילים ואנשי כוחות הביטחון.
במענה שניתן מטעם שר הביטחון לדיון במליאת הכנסת נכתב כי "ישראל שירת כלוחם בחטיבת כפיר וחירף נפשו בצפון רצועת עזה לשם הגנה על ביטחונה של מדינת ישראל, ואנו חבים לו ולמשפחתו חוב מוסרי גדול. באשר לסוגיית הכיתוב על גבי מצבה צבאית, אציין כי משרד הביטחון נוהג להיעתר לבקשות של המשפחות במקום שבו הדבר מתאפשר ובדרך שתמעט את צערן ולא תוסיף עליו".
1 צפייה בגלריה
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
(צילום: משה שיינר, אתר חב"ד COL)
עוד נמסר: "הכיתוב 'הי"ד' אושר על ידי נציגי משרד הביטחון כתוספת לכיתוב האישי על גבי הקבר, במטרה לאזן בין עקרונות האחידות והשוויון בבתי קברות צבאיים ובכיתוב על גבי מצבות צבאיות מחד גיסא, לבין הצורך מאידך גיסא".
בשבוע שעבר עלתה משפחתו של סרן יודקין לקברו במלאת 30 יום לנפילתו בקרב ברצועת עזה, אך המצבה הייתה ריקה – לאחר שבמשפחה ביקשו להוסיף ליד שם הקצין, בראש המצבה, את ראשי התיבות הי"ד – דבר שבמשרד הביטחון התנגדו לו. כעת צפויה המועצה הציבורית להתכנס ולבחון את הבקשה מחדש.
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגישה שלשום (ב') הצעת חוק, המבקשת לאפשר לבני משפחות שכולות להוסיף על המצבה של יקיריהם שנפלו בשירותם הצבאי את הכיתוב "ז"ל" או "הי"ד" ליד שמו של המנוח, בכרית הראשית של המצבה.
הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל

הצעת החוק הוגשה לאחר הסערה שפרצה, כאשר בני משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל, קצין צה"ל תושב כפר חב"ד שנפל ברצועת עזה, עלתה בשבוע שעבר לקברו – שעליו הונחה כאמור מצבה ריקה. במשפחה ביקשו כי לצד שמו של החלל ייכתב "הי"ד", כמקובל אצל משפחות דתיות, אך במערכת הביטחון השיבו כי הדבר פוגע באחידות הקברים הצבאיים. למשפחה הוצע להוסיף כרית תחתונה בשולי המצבה עם תוספת אישית ככל שירצו, אך הדבר לא התקבל בעיני בני המשפחה.
על מכתב תמיכה בדרישת משפחת יודקין חתמו חברי כנסת מהליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, יש עתיד, המחנה הממלכתי, הימין הממלכתי, יהדות התורה, עוצמה יהודית והציונות הדתית. גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק פנו לשר הביטחון במכתבים משלהם