3 צפייה בגלריה
סרבן הגט משה יוספי
סרבן הגט משה יוספי
זהו סרבן הגט משה יוספי
ממשיכים להוקיע את סרבני הגט: בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה הורה לפרסם את שמו ותמונתו של משה יוספי (30), תושב אלעד, המסרב זה יותר משנתיים לגרש את אשתו מיכל וכולא אותה בנישואיהם הכושלים. הדיינים קבעו כי מאחר שאינו מציית לחיוב הגט שנפסק לו, "מותר לקרותו עבריין" ולביישו ב"שיימינג".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"מצווה על כל מי שיכול לסייע להתיר את האישה מעגינותה", כתב בית הדין, בהחלטה שהתפרסמה בעיצומו של "יום העגונה" שחל היום (ה', תענית אסתר), והוסיף כי "יש להימנע מלעשות טובה לבעל ו/או לצרף אותו למניין (תפילה בציבור) ו/או לישא וליתן עמו". עוד נקבע כי יש להפיץ את הפרטים על זהות האיש בעיר מגוריו ובכל מקום אחר "ללא הגבלה" – וגם הנהלת בתי הדין תעשה זאת באתר האינטרנט שלה.
3 צפייה בגלריה
סרבן הגט משה יוספי
סרבן הגט משה יוספי
סרבן הגט משה יוספי עם האישה שהוא כולא בנישואים כושלים
הדיינים – אב בית הדין הרב אברהם מייזלס והרבנים בנימין לסרי ונחמיה נשר – הורו בנוסף להודיע ברבים כי כל היודע דבר על מקום הימצאו של יוספי ויש בידו לסייע להוצאת הגט ממנו – חובה עליו לעשות זאת, והדגישו כי אם אדם כזה שיימנע מכך - יש לו אחריות להמשך עגינותה של מיכל והוא שותף ב"מעשה רשע".

הצית בתי כנסת

בני הזוג נשואים כמעט 5 שנים ולהם שני ילדים. הסכסוך החל לאחר שמשה הצית כמה בניינים וישיבות בבני ברק ובפתח תקווה, הורשע וריצה עונש מאסר בפועל. בתקופה שבה היה בכלא נשארה אשתו לבד בהריון מתקדם וללא מקור פרנסה, ולאחר שנולדה בתם המשותפת הגישה מיכל תביעת גירושין. הבעל התעקש כי הוא מעוניין לשקם את הקשר ולהגיע ל"שלום בית" – אך היא דחתה זאת ודרשה גט. מאז הוא עומד בסרבנותו וספג סנקציות חמורות מבית הדין – כולל מאסר.
3 צפייה בגלריה
סרבן הגט משה יוספי
סרבן הגט משה יוספי
"רוצה להשתחרר לפני חג החירות"
"אני מבקשת את עזרת הציבור היקר לסייע לי להשתחרר ממשה", אמרה מיכל ל-ynet בעקבות החלטת בית הדין. "עברתי ממנו הרבה סבל ואיומים, ואני רוצה לגמור את זה כי מגיע לי החופש שלי והשחרור שלי". היא הוסיפה: "עוד מעט מתקרב חג הפסח, חג החירות, ואני רוצה להיות משוחררת ממנו ללא כבלים על הידיים".
עורכת הדין אורית להבעורכת הדין אורית להב
עו"ד אורית להב, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות" ומלווה את מיכל, אמרה: "ברגע שחשבנו ששמענו הכול, מגיע עוד סיפור, כמו זה של מיכל, ומטלטל אותנו. לא מספיק שאיבדה את אביה בגיל צעיר, היא נאלצה לחיות בזוגיות קשה עם פירומן מורשע. שנתיים שהיא מבקשת גט, והוא מסרב לתת לה ומבקש שלום בית".
"אני מקווה מאוד שעצם היותו בכלא, בפעם השנייה, תגרום לו לתת לה גט ולשים סוף לזוגיות הנוראה שאליה נכלאה", הוסיפה להב. "מיכל היא בחורה צעירה כל כך וכל החיים לפניה. מגיע לה, כמו לכל מסורבות הגט, הזדמנות שנייה לחיים נורמליים".