אהרון טביב מגלה את ההרס בבית הכנסת "חן צפון בפתח תקווה"
(באדיבות בתי הכנסת)

וונדליזם אנטי-דתי קשה בפתח תקווה: גבאי בית הכנסת "חן בצפון" ובית הכנסת "אהבת דניאל" שבצפון העיר, נחרדו לגלות הבוקר (ב') את ארונות הקודש פרוצים, ספרי התורה מחוללים וההרס הקשה בכל פינה. המשטרה פתחה בחקירה – וראש העיר גינה את האירוע.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
3 צפייה בגלריה
בית הכנסת "חן הצפון" בפתח תקווה נפרץ
בית הכנסת "חן הצפון" בפתח תקווה נפרץ
ספר התורה הושלך על הרצפה בבית הכנסת "חן הצפון"
(באדיבות בתי הכנסת)
אהרון טביב, אב הבית של בית הכנסת "חן הצפון", נשבר כשראה את ספר התורה הזרוק על הרצפה: "חולי נפש פרצו לבית הכנסת שלנו וחיללו את בית הקודש", אמר בבכי. "איך אנשים מסוגלים לעשות כזה דבר? איך מסוגלים לחלל בית כנסת ולזרוק את ספר התורה על הרצפה? מה זה הדבר הזה?"
הוא הוסיף בקול נשבר: "לא מספיק שאלוהים נתן לנו את הקורונה? לא מספיק שאנחנו נאלצים להתפלל בחוץ ולא נכנסים לבית הכנסת? למה ככה, בבית ה'? למה ככה להרוס בית כנסת?"

"כל הקווים האדומים נחצו"

בבית הכנסת "חן הצפון" מתפללים, בימי שגרה, כ-600 אנשים. "אבל הבוקר פתחתי את בית הכנסת וחשכו עיניי", כך טביב. "שברו את תיבת ההיכל, ספר התורה היה זרוק על הריצפה, גם רימון התפילין של ההיכל. זה פשוט מזעזע. הפורעים שברו ופתחו עוד דברים".
3 צפייה בגלריה
(באדיבות בתי הכנסת)
גם כלי הכסף הושלכו לרצפה, לצד טליתות וסידורים - וקופות הצדקה נפרצו: "כשראיתי את כל הנזקים, פשוט לא יכולתי להחזיק את עצמי. זה מחזה מזעזע. כולנו מתפללים לאותו אלוהים, אז למה לפגוע במקום קדוש? אנחנו עדין לא יודעים מה גנבו, כי המשטרה עובדת במקום. עדין לא יודעים כמה רימונים וכתרים של ספרי הקודש נגנבו. הרבה נזק הם עשו".
המשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירה ובאיסוף ממצאים, בניסיון לעלות על זהותם של הפורצים. ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, אמר כי "מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקווה, יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין". הוא הגדיר את הנעשה בבתי הכנסת שנפרצו "מראות קשים", והוסיף כי "הפורצים לא הסתפקו בלקיחת הממון, אלא גם ביזו ספרי תורה".
3 צפייה בגלריה
הפגיעה ב"אהבת דניאל"
הפגיעה ב"אהבת דניאל"
הפגיעה ב"אהבת דניאל"
(באדיבות בתי הכנסת )
ראש המועצה הדתית בפתח תקווה, ראובן יוסופוב, אמר בתגובה לחילול בתי הכנסת בעיר כי "כל הקווים האדומים נחצו.. כואב שזה קורה כאן, בארץ ישראל. כולי תקווה שגורמי האכיפה ישימו ידם על מחללי בתי הכנסת. ראש העיר רמי גרינברג והמועצה הדתית בראשותי, ידאגו כבר היום לסייע ככל שניתן בשיקום ובסיוע לקהילות ולגבאים, ככל שניתן".