(צילום: חיים גולדיטש)

מאות בני אדם השתתפו היום (ג') במסע ההלוויה של יצחק לנדאו, דמות מוכרת בחסידות בעלז, שהלך הלילה לעולמו לאחר שחלה בקורונה. התהלוכה, שיצאה מקריית בעלז בירושלים אל הר המנוחות גבעת שאול, נערכה בניגוד להנחיות למניעת התפשטות הנגיף האוסרות את ההתקהלות ההמונית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לנדאו שימש בעבר כיד ימינו של האדמו"ר הקודם מבעלז - ה"גבאי" - ולכן רבים מחברי הקהילה ליוו אותו למנוחות. לפי עדויות שונות הוא השתתף בשבועות האחרונים בתפילות שנערכו בבתי הכנסת במהלך חגי תשרי בניגוד לחוק, זאת על פי הוראת המנהיג הנוכחי של החצר ולפיה יש להמשיך ולקיים את מצוות ומנהגי הדת בתקופת התפשטות הקורונה, מבלי להתחשב בהנחיות הממשלה.

המשטרה הבריחה את הארון ואת האדמו"ר

בבית הלוויות שמגר שבשכונת רוממה בירושלים התקהלו מאות אנשים בניסיון להשתתף בהספדים. המשטרה ניסתה לפזר את ההתקהלות ומילטה את הארון עם האדמו"ר והמשפחה להר המנוחות, כשהיא מאפשרת הלוויה בהשתתפות עשרות אנשים. ההמונים שניסו להגיע להר המנוחות נחסמו על ידי המשטרה.
לפני כחודשיים נערכה חתונת נכדו של האדמו"ר מבעלז, בהשתתפות אלפים - בניגוד להנחיות. המשטרה פתחה בחקירה פלילית. אף שהמגפה פגעה קשות בקהילת בעלז - אחת הגדולות בישראל - והפילה בה חללים רבים, בולט האדמו"ר, רבי ישכר דב רוקח, לאורך כל התקופה באי-ציות מופגן לתקנות הקורונה. הוא קיים מנייני תפילה גדולים ואירועים אסורים נוספים, ולא הקפיד על מסכת פנים - וכך נוהגים גם רבים מחסידיו. החצר משתייכת לזרם המרכזי - והיא אחת מהיחידות המיוצגות בכנסת במסגרת יהדות התורה, על ידי ח"כ ישראל אייכלר.
אף שהאדמו"ר עצמו חלה, ככל הנראה, בקורונה - התנהלותו לא השתנתה. בבעלזא מסבירים שהרבי סבור כי הנזק הרוחני והנפשי הנגרם לחסידיו בגלל ההגבלות ושבירת השגרה, חמור יותר מהסכנה לבריאותם. לטענתו, ניתן להתמגן מפני הנגיף גם בלעדיהן, בעזרת אחריות אישית ומשמעת עצמית בנוגע לבדיקות ולשהייה בבידוד - מבלי לדווח עליהן לרשויות וללא שיבוש משמעותי של חיי הדת והקהילה.

3 צפייה בגלריה
חסידי בעלז בהלוויה בירושלים
חסידי בעלז בהלוויה בירושלים
חסידי בעלז בהלוויה בירושלים
(חיים גולדיטש)

3 צפייה בגלריה
הלוויה ההמונית
הלוויה ההמונית
ההלוויה ההמונית
(מחאות החרדים הקיצוניים)

3 צפייה בגלריה
הלוויה ההמונית
הלוויה ההמונית
חסידי בעלז בהלוויה
(מחאות החרדים הקיצוניים)