פולארד במעמד המרגש
(יהודית כהנא - מועצה אזורית שומרון)

ג'ונתן (יהונתן) פולארד ממשיך במסע השחרור המרגש שלו בארץ הקודש ובאתרים הקדושים. שלושה חודשים וחצי לאחר העלייה לישראל ושבועיים אחרי "ברכת הגומל" סוחטת הדמעות במערת המכפלה בחברון, הגיע הלילה פולארד, מלווה ברעייתו אסתר, לקבר יוסף בשכם, כשהוא נושא עמו ספר תורה אישי שרכש מתוך שערי הכלא האמריקאי בתקופת מאסרו.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לפני 12 שנה, בעודו מרצה את עונשו בגין ריגול למען ישראל, מינה פולארד מתאו שליח שיכתוב עבורו ספר תורה, שאותו ייעד מראש לשימוש המתפללים בקבר יוסף. כעת, בטקס חגיגי שנערך בהשתתפות ראשי ההתיישבות בשומרון, רבנים, אישי ציבור ופעילים שנאבקו למען שחרורו, הוא זכה להשלים את הכתיבה ולהכניס לארון הקודש את הספר שעליו חלם במשך שנים.
ג'ונתן אמר במעמד המרגש כי הוא מרגיש "חיבור אישי מאוד למקום הזה, ליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו". לדבריו, הבאת הספר דווקא לשכם מבטאת את השאיפה לשחרר את וליישב את כל חלקי הארץ. "אם לא ניתן לדרוש את כל האדמה שלנו בצורה פיזית, אז אנחנו עושים את זה בדרך רוחנית ומנטאלית", הסביר.
2 צפייה בגלריה
יהונתן פולארד ואשתו באירוע החגיגי
יהונתן פולארד ואשתו באירוע החגיגי
יהונתן פולארד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, והרב שמואל אליהו - באירוע החגיגי
(צילום: ניצי אילן-סטודיו לצילום)
"כשהייתי בכלא, הסוהרים נהנו להשפיל אותי כשהיו שואלים אותי אם אני חושב שאי פעם אגיע הביתה", סיפר פולארד. "תמיד עניתי באותה דרך. הייתי שואל 'האם אתה מאמין באלוקים?' - ורובם היו אומרים כן. ואז הייתי שואל 'האם אתה חושב שאלוקים יכול לחולל ניסים?' - והם היו אומרים 'ברור'. ובכן, הנה אנחנו כאן".
הוא הוסיף: "אותו סיפור מתייחס לספר התורה הזה. נשתמש בו לא רק אנחנו אלא גם הדורות הבאים שלנו. לכן על כולנו לתת את אותה ההבטחה לספר התורה: אנחנו מבטיחים להביא אותך באופן קבוע לקבר יוסף ולראות שאנשי עמנו בארצנו המובטחת משתמשים בך בכל יום ויום, ובכבוד".

"כמו יוסף בבית האסורים"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "הרגשנו באירוע הזדהות עמוקה מאוד בין שני ענקים, יוסף הצדיק וג'ונתן פולארד, שהיו בבית האסורים ונשכחו על ידי אחיהם. כמו יוסף - גם אחינו יונתן היה בבור כי עמד על הערכים שלו. כמו יוסף הצדיק – גם אחינו יונתן שוחרר, וכמו יוסף הצדיק - ערכיו מובילים את עם ישראל".
2 צפייה בגלריה
ספר תורה בקבר יוסף
ספר תורה בקבר יוסף
מכניס את ספר התורה לקבר יוסף. "אמרתי לסוהרים: אלוהים יכול לחולל ניסים"
(צילום: ניצי אילן-סטודיו לצילום)
"במעשיו הציל פולארד את עם ישראל, ושילם על כך מחיר אישי כבד מאוד", הוסיף דגן. "כל מה שנאמר וכל מה שנעשה עבורו הוא כאין וכאפס לעומת המחיר שהוא שילם עבורנו. אנחנו מעריכים ומוקירים מאוד את פועלם של ג'ונתן ורעייתו אסתר".
כאן פנה לפולארד ואמר: "ההגעה שלך להכנסת ספר התורה פה, היא גם אמירה שלנו ומחויבות שלנו כלפי יוסף הצדיק, שגם הוא צריך לצאת משביו, להחזיר את השליטה כאן ואת דגל ישראל להתנופף מעל הקבר".