העימותים במאה שערים היום
(צילום: אלי מנדלבאום, חיים גולדברג - כיכר השבת)

עסקנים בכירים בחצרות מאה שערים בירושלים, קיימו דיון חירום בעקבות התגברות האכיפה נגד מוסדות החינוך המפרים את הנחיות הסגר, והם מאיימים כי אם המשטרה לא תחדול מכך ותימנע מכניסה לשכונתם - אנשיהם יצאו להפגנות סוערות בכל רחבי הארץ.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
יידוי אבן לעבר ניידת הבוקר בירושלים, שגרמה לפציעת שוטר בראשו
(דוברות המשטרה)

"אם עד עכשיו המשטרה הפתיעה אותנו - מכאן והלאה אנחנו נפתיע ונטרטר אותה", אמר ל-ynet אחד המשתתפים בפגישה. "נארגן חסימות כבישים מעכשיו לעכשיו, בלי פרסום מוקדם, ונוציא לרחובות אלפים בפרסומים פנים-קהילתיים ובהודעות מפה לאוזן".
לדבריו, בדרך כלל מארגני המחאות מעדכנים את המשטרה מראש על ההפגנות שמקיימת "העדה החרדית", כדי שתוכל להיערך אליהן, אך הפעם "היא לא תדע מאיפה זה בא לה".
1 צפייה בגלריה
מחאות בירושלים
מחאות בירושלים
(צילום: שלו שלום )
העסקן הבכיר הסביר כי אם פעולות האכיפה, כמו זו שבוצעה הבוקר נגד מוסדות חסידות סאטמר והתפתחה לעימותים בין הצדדים, הייתה מביאה לסגירת תלמודי התורה -הוא וחבריו היו מבינים כי המשטרה ממלאת את תפקידה. ואולם התחושה בחוגי הקנאים היא כי היא עושה זאת רק "למטרות יח"צ", כדי ליצור מראית עין של אכיפה בעקבות הביקורת הציבורית הקשה נגדה על המשך ההפרות - והם לא מוכנים עוד לשלם את המחיר.
"בכל פעם שהשוטרים נכנסים לכאן ומפריעים ללימודים - 5 דקות אחרי שהם יוצאים הכול נמשך כרגיל", אמר. "אז אם בכל מקרה הפעילות שלהם לא מועילה - איזו הצדקה יש לזה? ולמה אנחנו צריכים להיות הקורבן?"
בעימותים הבוקר מול קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים, נפצע שוטר בראשו מיידוי אבן לעבר ניידת משטרה. המשטרה מסרה כי במהלך הפעילות עצרו הכוחות 17 חשודים בגין הפרת הסדר וסירוב להזדהות בפני שוטר והם הועברו לחקירה. וכן נרשמו עשרות דו"חות בגין הפרת התקנות.
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי "‏רק מי שלא יודעים שיש סגר, יכולים לאיים בחסימת כבישים".
קראו עוד בערוץ היהדות: