הם השאירו מאחוריהם ערים אדומות עם מוסדות חינוך מושבתים, סגרים ליליים ועסקים קורסים, אך במקום לעמוד לצד התושבים המתוסכלים ולנהל את המשבר, בחרו לצאת מהארץ כדי להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב. ל-ynet נודע כי ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, וראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שוהים בימים אלה בעיר אומן שבאוקראינה, שכניסת הישראלים אליה הוגבלה, על מנת להשתתף בתפילות ההמוניות המסורתיות השנויות במחלוקת, הצפויות להתקיים במקום בראש השנה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

ישראל פרוש ראש עיריית אלעד
(צילום: ערוץ הכנסת)

מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר עילית המוגדרת עיר אדומה ותחת סגר לילי, טס במהלך סוף השבוע לאומן. על פי גורמים המעורים בפרטים, רובינשטיין הצליח להיכנס לעיר למרות ההגבלות שהטילה ממשלת אוקראינה על הבאים מישראל. ראש עיר נוהג מידי שנה לבלות את ראש השנה באומן - וכך עשה גם השנה.
בעיר ביתר עילית ישנם למעלה מ-440 חולים מאומתים. בחודשים האחרונים היה זה דווקא רובינשטיין שנאבק מול משרד הבריאות והממשלה בסגר שהוטל על עירו. פעמים רבות הוא פנה לשר הבריאות ולפרויקטור הקורונה, רוני גמזו, בדרישה להסיר את הסגר מעל ביתר עילית.

2 צפייה בגלריה
מאיר רובינשטיין ורוני נומה
מאיר רובינשטיין ורוני נומה
מאיר רובינשטיין
(צילום: דוברות ביתר עילית )

"הוא צריך להיות עם התושבים"

תושבים בעיר טוענים כי מדובר בשערורייה: "בשעה שאנחנו מתמודדים עם סגר לילי ועוד סגר נוסף בדרך - ראש העיר צריך להיות עם התושבים ולא לעזוב את העיר".
מנגד היו מי שסברו כי הנסיעה דווקא במקומה: "הוא חסיד ברסלב ולכן מתבקש שיהיה באומן בראש השנה", אמר גורם בכיר בעירייה. "מה גם שהוא עונה לכל מה שאנחנו צריכים, ומבחינת התחושה הוא כאילו ממש פה לידי".

2 צפייה בגלריה
ביג בני ברק אלעד ביתר עילית
ביג בני ברק אלעד ביתר עילית
ביתר עילית ואלעד. ערים אדומות בלי ראש עיר
(צילום: AFP)

מקורביו של רובינשטיין אומרים כי "נבחרי ופקידי ציבור טסים מסביב לעולם עשרות פעמים על חשבון הציבור והכול בסדר. אך כשראש עיר חרדי שכבר חצי שנה לא ישן בלילה יותר משעתיים ועובד כמו חמור, נסע ליומיים להתפלל - הוא הצליח להקפיץ את נערי המה-יפית שכל מה שעשו בחייהם זה אולי לספור מסכות בסדיגורה ובבעלזא".
ל-ynet הגיעו עדויות של חסידי ברסלב באומן שראו גם את ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, בין האלפים. תושבים בעירו וגם בכירים בעירייה, סיפרו כי לא ראו אותו באלעד לאחרונה. לדבריהם, כל הסימנים מצביעים על כך שאכן טס לאוקראינה, כפי שבל"ג בעומר התעקש להשתתף בהילולת רשב"י המצומצמת במירון. אחד ממכריו אמר: "הוא פשוט נעדר, כאילו ירד למחתרת". בעירייה מסרו כי הם לא יודעים איפה הוא.