בכזה מקרה אפילו זקני הקברנים לא נתקלו: רופאה פנתה בימים האחרונים לארגון זק"א תל אביב, ובפיה בקשה יוצאת דופן - להביא לקבורה גולגולת אדם שהיא מחזיקה בביתה כבר עשרות שנים. האישה, תושבת ראשון לציון, הסבירה כי מקור הגולגולת הוא באדם שמת ותרם את גופו למדע, והיא קיבלה אותה כסטודנטית באוניברסיטה לצרכי למידה ומחקר.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מבחינת הרופאה, הגולגולת הייתה מזכרת מלימודי האנטומיה של מוח האדם, והיא "פיארה" את סלון ביתה. לאחרונה שמעה מבן משפחה שהתקרב לדת על האיסור החמור להחזיק חלקים מגופת אדם בלי להביאם לקבורה, והיא פנתה מיד לזק"א ת"א. מתנדב הארגון הגיע אליה, אסף את הגולגולת ודאג לקוברה. "למדנו כי חסד של אמת - אין לו גבול וזמן", אמר.
2 צפייה בגלריה
 המתנדב עם הגולגולת
 המתנדב עם הגולגולת
המתנדב עם הגולגולת
(צילום: זק"א תל אביב)

"עצמות שמתגוללות ללא קבורה"

מנכ"ל זק"א תל אביב, צבי חסיד, מספר כי "הפנייה הגיעה כעוד פנייה למוקד זק"א וטופלה, ואז התברר שאכן מדובר בחלק מגופה שנשמר מחוסר ידע על משמעות הדבר, ומיד פעלנו".
2 צפייה בגלריה
(צילום: זק"א תל אביב)
הוא הוסיף כי "לצערנו ישנם עצמות ושלדים רבים המתגוללים במסווה של מחקר רפואי וארכיאולוגיה. כבוד המת מבחינתנו אינו מסתיים בגופות של אנשים שנפטרו זה מקרוב, ואנו ערוכים ומוכנים לכל פנייה מהסוג הזה על מנת לסגור מעגל ולהביא למנוחת עולמים את עצמות האדם באשר הוא אדם".
"זו אינה הפעם הראשונה שמגיעות פניות חריגות מהסוג הזה", הוא ממשיך. "לא מזמן פנו אלינו באמצעות המוקד בגלל עצמות בחוף תל ברוך, אך צוות מתנדבים שהוזנק למקום זיהה כי מדובר בעצמות בעל חיים שנקבר בחוף".
קראו עוד בערוץ היהדות: