כך נראתה חתונת בעלז, כעשרה ימים לפני שנודע שהאדמו"ר חולה
(צילום: יעקב מלמד חדשות JDN)

לאחר שפורסם ב-ynet, כי האדמו"ר מבעלז חלה בקורונה רק עשרה ימים לאחר חתונתו ההמונית והבלתי חוקית של נכדו – מתברר היום כי אכן זכה לטיפול מרופאי בית החולים הדסה עין כרם, בעקבות החמרה במצבו הבריאותי, ולמרות ההכחשות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>
גורם בבית החולים אמר ל-ynet כי הרב "התכוון להגיע לעין כרם, אבל כשהוא שמע שזה דלף הוא העדיף להישאר בבית, ואז ניהל מערכת יחסים עם בית החולים". בידיעה שפורסמה בהארץ מתוארת "מערכת היחסים" כטיפול VIP חשאי בביתו של האדמו"ר, למעשה אשפוז ביתי כשחדרו הופך לסוג של "טיפול נמרץ", כל זאת כשהאדמו"ר בן ה-72 במצב קשה. עוד נטען, כי מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ומנהל בית החולים, פרופ' יורם וייס, היו מעורבים בטיפול באופן שוטף.
לפני כחודשיים נערכה חתונת נכדו של האדמו"ר מבעלז, בהשתתפות אלפים - בניגוד להנחיות. המשטרה פתחה בחקירה פלילית. אף שהמגפה פגעה קשות בקהילת בעלז - אחת הגדולות בישראל - והפילה בה חללים רבים, בולט האדמו"ר, רבי ישכר דב רוקח, לאורך כל התקופה באי-ציות מופגן לתקנות הקורונה. הוא קיים מנייני תפילה גדולים ואירועים אסורים נוספים, ולא הקפיד על מסכת פנים - וכך נוהגים גם רבים מחסידיו. החצר משתייכת לזרם המרכזי - והיא אחת מהיחידות המיוצגות בכנסת במסגרת יהדות התורה, על ידי ח"כ ישראל אייכלר.

1 צפייה בגלריה
Rabbi Yissachar Dov Rokeach head of the Belz Hassidic dynesty at his grandson's wedding in Jerusalem
Rabbi Yissachar Dov Rokeach head of the Belz Hassidic dynesty at his grandson's wedding in Jerusalem
האדמו"ר מבעלז במרכז התמונה, בחתונת נכדו
(Photo: EPA)

כעת מודה גורם בבית החולים כי האדמו"ר שילם מחיר בריאותי, אך העדיף להסתיר את מצבו לאחר שנודע ל-ynet על הכוונה לאשפזו בטיפול נמרץ, ובהדסה הסתירו גם כן את מצבו, התחמקו ואמרו כי הרב "לא מטופל בהדסה ואינו מאושפז כלל בבית החולים". גם לאחר מכן התנהלותו לא השתנתה. בבעלזא מסבירים שהרבי סבור כי הנזק הרוחני והנפשי הנגרם לחסידיו בגלל ההגבלות ושבירת השגרה, חמור יותר מהסכנה לבריאותם. לטענתו, ניתן להתמגן מפני הנגיף גם בלעדיהן, בעזרת אחריות אישית ומשמעת עצמית בנוגע לבדיקות ולשהייה בבידוד - מבלי לדווח עליהן לרשויות וללא שיבוש משמעותי של חיי הדת והקהילה.
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, מסר בתגובה כי "יש את חזקת הפרטיות שנשמרת כל עוד המטופל מבקש אותה. אני לא מכיר את הפרטים של המקרה אך אני יודע שהאדמו"ר טופל בביתו והחלים, כפי שקראתי בתקשורת. אני לא יודע מעבר לכך".
בבית החולים הדסה הכחישו את הדברים. "האדמו״ר המדובר, על פי הפרסומים, אכן טופל בביתו והחלים כאשר הדסה לא העבירה שום ציוד רפואי ולא בנתה בביתו יחידת טיפול נמרץ", מסרו. "בהדסה אמנם מרוצים מהחלמתו של האדמו״ר, אך המדליה לא שייכת אליה". עוד הוסיפו: "הדסה מחויבת לציין את תמיכת הקהילה החרדית בהתנדבות לתרומות פלאזמה לריפוי חולים, כמו גם את המתנדבים ביחידות הקורונה שנכנסים למחלקות לסייע לחולים".