2 זוגות של תאומות זהות עלו לארץ באותו היום, ויתגייסו לצה"ל כחיילות בודדות: נועה ושני גבעתי, בנות 18 מהות׳ורן וודס, אילינוי, עלו ביחד עם עוד 80 צעירים וצעירות בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" בניגוד לדעת אמן. "אמא לא תמכה ברעיון שנעשה עלייה ונעבור לישראל", מספרת נועה. "היא פחדה שנרגיש בודדות, אבל הבינה ששתינו לא מוכנות לוותר ואנחנו רוצות להיות חלק מעם ישראל, ולתרום אז היא וויתרה".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אחותה שני מציינת כי מרבית חבריהן מתחילים בקרוב את לימודיהם בקולג'. "יכול להיות שהם חושבים שעשיתי טעות, הם הרי בקולג' ומתחילים את החיים הבוגרים שלהם. אבל אני לא בטוחה שקולג' ייתן להם יותר ממה שהצבא ייתן לי. הלימודים, הקולג' והקריירה יכולים לחכות. יש כאן משהו הרבה יותר גדול ומשמעותי. אני לא מתחרטת על כלום, למרות שאני יודעת שיהיה לא קל".
התאומות לבית גבעתי, שהוריהן עזבו את ישראל לארה"ב, לא היססו: החלום שלי הוא לשרת במשטרה הצבאית", אומרת נועה. "אני מרגישה שזה תפקיד עם המון אחריות על הכתפיים, קצת שטח ולא ישיבה במשרד". לעומתה שואפת שני לשרת כמש"קית. "אני רוצה לעזור לאנשים אחרים בשירות", היא אומרת. "במיוחד ללוחמים שכמעט ולא יוצאים הביתה. אם אוכל להשפיע על השירות של לוחם אחד לטובה, ולשפר לו את החוויה ואת התנאים - זה יהיה שווה הכול".

"נעשה מה שיגידו לנו"

מיבשת אחרת עלו התאומות נוי ומאיה קושט, בסיוע "הקרן לידידות". האחיות קושט נולדו להורים ישראלים וגדלו בקהילה יהודית קטנה בפורטוגל, המונה פחות מ-1,500 איש. "מגיל צעיר מאוד ידענו שבגיל 18 נעלה לארץ ונתגייס לצה"ל", מספרת נוי. "גם שתי האחיות הגדולות שלנו עשו את זה. החברים שלנו בפורטוגל נרשמו לאוניברסיטאות, ואנחנו התחלנו להכין מסמכים לעלייה", מוסיפה מאיה.
2 צפייה בגלריה
נוי ומאיה קושט
נוי ומאיה קושט
"אני בטוחה שנוכל לעשות כל תפקיד בצורה מצוינת". נוי ומאיה קושט
הן עדיין לא יודעות מה התפקיד שיקבלו בצבא, אבל יעדים כבר יש: "אני מאוד מתחברת לחיל הים וחולמת לשרת שם, עוד לא יודעת באיזה תפקיד בדיוק", אומרת מאיה. "אבל נעשה מה שיגידו לנו. אני בטוחה שנוכל לעשות כל תפקיד בצורה מצוינת. בזכות האחיות שלנו אנחנו יודעות לא מעט על צה"ל, וממש מתרגשות לקראת הגיוס. ההורים שלנו תומכים בנו ומאוד גאים בנו על הצעד הזה".
האחיות מודעות לאתגר שבעלייה בתקופה שבה השמים סגורים, הכרוך בקושי אדיר בהבאת עולים ארצה. עם הגעתן לישראל הן הועברו לבידוד בדירה שכורה במשך שבועיים. אחרי זה יתחילו ללמוד באולפן לעברית ואז יתגייסו לצה"ל כחיילות בודדות.
2 צפייה בגלריה
נועה ושני גבעתי
נועה ושני גבעתי
"שתינו לא היינו מוכנות לוותר. אנחנו רוצות להיות חלק מעם ישראל". התאומות גבעתי
מתחילת ינואר ועד סוף יולי, הגיעו לארץ בסיוע "הקרן לידידות" כ-1,500 עולים מכ-15 מדינות. ביום שני הקרוב צפויה לנחות טיסה מיוחדת של הקרן עם 140 עולים מצרפת, שאת פניהם תקבל שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. נשיאת "הקרן לידידות", יעל אקשטיין, אומרת כי "העלייה לישראל לא פסקה מעולם ומשום סיבה, ואנחנו דואגים שגם תחת משבר הקורונה היא תמשיך להתקיים". בשבוע שעבר עלו לארץ כ-300 צעירים מכל רחבי העולם, חיילים בודדים שיתגייסו בקרוב לצה"ל במסגרת גרעיני צבר.