הפתעה בשוק האמירוית: מכירה פומבית של פרוכת עם כיתוב בעברית

קבוצה של מטיילים מישראל שהגיעה לפני כמה ימים לשוק באיחוד האמירויות, נתקלה ברוכל שהציע פרוכת מהודרת לכיסוי ארון קודש עם כיתוב בעברית במכירה פומבית – כשהוא שולף אותה מערימת שטיחים: הרוכל טען שהפריט בן 200 שנה ומקורו בתימן. בחיפוש מהיר שערכו המטיילים בקבוצת יוצאי מצרים גילו כי הפרוכת הגיעה ממצרים וניתנה ככל הנראה כתרומה לבית כנסת בקהיר - ומשם התגלגל בדרך עלומה לשוק בדובאי. כעת מתכננת משפחתה של אותה תורמת לרכוש את הפריט.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מדריך הטיולים בחברת פגסוס שהוביל את הקבוצה, חיים כהן מספר כי "הגענו לשוק, ניגש אלינו רוכל והציע למכור לנו שטיחים". אלא שאז, המוכר פרש בפניהם פרוכת אדומה עליה נכתב בחוט בצבע זהב ובאותיות עברית: "הפרוכת הזאת נדבה למקום רבינו הרמב"ם זצ"ל מאת מרים גריאני".
"הרוכל ביקש 5,000 דולר על ה'שטיח'", ממשיך כהן, "הסכום היה מופרך – וגם השם שהיה רקום לא נראה מתאים לשמות של יהודים מתימן".
1 צפייה בגלריה
הפרוכת שנמצאה בשוק - עם כיתוב מוזהב בעברית
הפרוכת שנמצאה בשוק - עם כיתוב מוזהב בעברית
הפרוכת שנמצאה בשוק - עם כיתוב מוזהב בעברית
המטיילים הסקרנים הפשילו שרוולים וירטואלים - וניסו לאתר את מקור הפריט המסתורי. אחת מחברות הקבוצה, אביבה סנפיר, העלתה תמונה של הפרוכת לקבוצת פייסבוק של יוצאי מצרים.
מהר מאוד, חבר באותה קבוצה הצליח לאתר את אחד הנכדים של גריאני בניו יורק - והתעלומה נפתרה. לדבריו, תרומת הפרוכת הייתה ככל הנראה הייתה עבור בית כנסת בקהיר. "הוא סיפר שבכל פעם שסבתו ילדה בן או בת הם נפטרו. היא לקחה על עצמה לעשות פרוכת ובזכות המצווה שעשתה ובתוך שנה ילדה בן".
אופן הגעת הפריט מקהיר לדובאי - ומשם למפגש עם המטיילים מישראל נותר עדיין עלום - אך מבחינת משפחתה של גריאני מדובר בסגירת מעגל מרגשת. בימים הקרובים מתכננת המשפחה לרכוש את הפריט מדובאי. "הוא רוצה לרכוש את הפרוכת ולהביא אותה לבית הכנסת של הנכד".