הנוסע החרדי אחרי שערוריית לופטהנזה: לא אטוס איתם יותר
(צילום: אסף חן)

בעולם החרדי נשמעות קריאות להחרים את חברת לופטהנזה בעקבות התקרית החריגה בנמל התעופה בפרנקפורט, שבה אנשי חברת התעופה הגרמנית מנעו ממספר רב של יהודים חרדים לעלות לטיסת המשך להונגריה. אחד הנוסעים שלא הורשה לעלות לטיסה והעדיף לא לחשוף את זהותו במלואה, יניב, אמר היום (ג') בריאיון לאולפן ynet כי אין לו ספק שמדובר בהתנכלות אנטישמית.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"היינו כמעט 450 איש שעלו לטיסה מניו-יורק לפרנקפורט. מפרנקפורט רצינו להמשיך לבודפשט. מישהו מהצוות של החברה ראה יהודי בלי מסכה. היו גם ארבעה-חמישה לא-יהודים בלי מסכה, להם הם לא העירו, אבל ליהודי כן", סיפר יניב. "הוא שאל למה הם לא והוא כן, והעובד אמר לו 'אני רוצה שאתה תשים'. כל פעם שהוא שתה, בין לגימה ללגימה, העירו לו לשים את המסכה".
קראו עוד בערוץ היהדות:
רוב היהודים החרדים בטיסה היו מארה"ב, אבל יניב הוא בכלל תושב מונטריאול בקנדה. "רצינו לקחת טיסה מפרנקפורט לבודפשט, ואמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס לטיסה", הוא המשיך בתיאור השתלשלות העניינים. "שאלנו למה, ואמרו שזה כי איש אחד לא שם את המסכה. שאלתי אם רק בגללו כולם לא יכולים לעלות, ואמרו שכן. אמרתי שלא קניתי בכלל את הכרטיס איתם, ואמרו לי 'אתה יהודי'. כל היהודים לא עלו, וכמעט 20 אנשים לא-יהודים עלו משער אחר. הם אמרו למי שעלה למטוס להגיע משער אחר. למה מיהודי אחד זה הגיע למצב שכל היהודים לא עלו?"
"היהודים יצרו את הבעיות": שיחה בין נוסע לעובדת חברת לופטהנזה

"נראה לי שהם לא אוהבים יהודים שם. זה היה אנטישמי. שאלתי הרבה אנשים וכולם אמרו שזה היה אנטישמי", הוא הוסיף. "לא העלו אותי למטוס, נראה לי שנשארו שם 275 יהודים. אחר כך 100 אנשים לקחו טיסה אחרת לווינה, ומווינה לקחנו אוטובוס. שילמנו הרבה כסף".
חברת לופטהנזה מסרה אתמול כי היא "מצרה על האירוע החריג שהתרחש ב-4 במאי, והמקרה בבדיקה מעמיקה על ידי גורמים בכירים בחברה" – אך לדבריו, החברה עוד לא יצרה איתם קשר, ולא הציעה להם החזר כספי: "אין החזר ואין כלום, ולא יכולנו ללכת לבקר את שני הצדיקים שהיינו אמורים לבקר. השוטרת בשער שאלה אותי ואת אבא שלי: 'אתם באמת נוסעים ל-33 שעות? איך זה אפשרי?' למשטרה היה רובה אם-16, כאילו אנחנו הגנבים הכי גדולים".
1 צפייה בגלריה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
(צילום מסך)
הוא הבהיר כי הוא נחוש לא לטוס שוב בטיסות של חברת לופטהנזה בעתיד. "שאלתי הרבה אנשים, וגם הם אמרו שהם לא יטוסו עם לופטהנזה יותר", ציין.

"מצטערים שלא הורדו רק הנוסעים שלא עמדו בדרישות"

חברת לופטהנזה מסרה היום תגובה חדשה ומפורטת לאירועים: "ב-4 במאי סורבו מספר רב של נוסעים שהיו אמורים לעלות לטיסת ההמשך שלהם LH 1334 מפרנקפורט לבודפשט. לופטהנזה מצרה על הנסיבות סביב ההחלטה להוריד את הנוסעים מהטיסה. הנימוקים להחלטה התבססו על מקרים שונים של אי ציות של נוסעים רבים לדרישה לעטות מסכות ולהוראות בטיחות ביחס לצוות בטיסה הקודמת LH401, מניו-יורק לפרנקפורט.
"הדרישות הרגולטוריות בגרמניה ובשווקים אחרים מחייבות חברות תעופה לאכוף עטיית מסכות רפואיות או FFP2 בטיסות על ידי הנוסעים ואנשי הצוות. בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של המקרה, אנו מצטערים שהקבוצה הגדולה הורדה מהטיסה, ולא הורדו רק הנוסעים שלא עמדו בדרישות.
"אנו מתנצלים בפני כל הנוסעים שלא טסו בטיסה זו, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על הפגיעה האישית שנגרמה. לופטהנזה ועובדיה עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם. גיוון ושוויון הזדמנויות הם ערכי הליבה של החברה והתרבות הארגונית שלנו. מה שהתרחש אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות או הערכים של לופטהנזה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא. אנו ניצור קשר עם הנוסעים שנפגעו כדי להבין טוב יותר את מצוקתם ונבדוק כיצד נוכל לשפר את שירות הלקוחות שלנו".