המלחמה באוקראינה, שנמשכת כבר למעלה משנתיים, ממשיכה לגבות קורבנות, ובהם גם חיילים יהודים. הקהילה היהודית בעיר ז'יטומיר באוקראינה הודיעה בצהריים (חמישי) על נפילתו של החייל וואלף (מקסים) בוליגין ז"ל, חבר הקהילה היהודית.
בוליגין קיבל באחרונה תעודה על הצטיינותו בהפעלת מזל"טים. באחת מנסיעותיו המבצעיות, עלה בוליגין על מוקש ונהרג.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מערב יום כיפור האחרון: מקסים מניח תפילין בבית הכנסת הקהילתי בז'יטומיר
תיעוד מערב יום כיפור האחרון: מקסים מניח תפילין בבית הכנסת הקהילתי בז'יטומיר
תיעוד מערב יום כיפור האחרון: מקסים מניח תפילין בבית הכנסת הקהילתי בז'יטומיר
החייל היהודי היה בוגר מוסדות החינוך "אור אבנר" חב"ד בז'יטומיר וחבר בקהילה היהודית, בראשות רב העיר ומערב אוקראינה, הרב שלמה וילהלם.
"הסבתא של בוליגין, אשת חינוך ידועה, מלווה את מוסדות החינוך שלנו כבר 25 שנה, במסירות יוצאת דופן", סיפר הרב וילהלם, המשמש כשליח חב"ד. "גם אימו הייתה פעילה מאוד בכל מעגל החיים היהודיים שלנו, משיעורי התורה לנשים ועד פעילויות קהילתיות".
הרב וילהלם הוסיף: "בגיל צעיר מאוד עבר בוליגין ברית מילה, ולאורך כל שנות ילדותו וצעירותו, הוא היה ממש חלק מהנוף ומההווי של הקהילה היהודית שלנו ונטל חלק באופן מיוחד בפעילות שלנו עם הצעירים היהודיים באזור שלנו. בוליגין היה מגיע להתפלל באופן קבוע אצלנו בבית הכנסת ותמיד היה גאה ביהדותו".
לדברי הרב, "עם תחילת המלחמה, הוא גויס באופן מיידי. בערב יום כיפור האחרון, הוא שוחרר לכמה ימים. כמובן נפגשנו והנחתי לו תפילין. לצערנו הרב נודע לנו שהוא נהרג במלחמה וכעת אנו עושים הכול כדי להביאו לקבר ישראל. מדובר בנשמה מיוחדת מאוד שגדלה על ברכי הקהילה היהודית, וזו אבדה גדולה מאוד".
מאז תחילת המלחמה מול רוסיה נהרגו רבבות חיילים אוקראינים, ובהם גם חיילים יהודים אזרחי אוקראינה. יש מקורות הטוענים שמספר החללים היהודים עומד על עשרות, אולם אין תיעוד מדויק לכך. כאן ב-ynet דיווחנו על נפילתם של החיילים ליאוניד קרסנוב מהקהילה היהודית בדניפרו שבאוקראינה, ולדיסלב שיין גם כן מהקהילה היהודית בדניפרו וכן ארטיום רזניק מהקהילה היהודית בחרקוב.