הכנסת ספר תורה לזכר הנופלים והנרצחים ב-7/10
(צילום: הקרן למורשת הכותל)

הערב (יום ב'), שנה לאחר הטבע שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, התקיים בכותל המערבי טקס אחדות וזיכרון עם מעמד סליחות המוני. מתפללים רבים השתתפו במעמד, ביניהם חטופים ששוחררו, מפקדי ופצועי צה"ל ומשפחות חטופים וחללים.
במהלך הטקס הוכנס אל הכותל המערבי ספר תורה ייחודי, שנכתב בשנה האחרונה לזכר נרצחי הטבח והמלחמה. הספר נכתב ביוזמת חיים טייב, נשיא ומייסד קרן מנומדין, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.
2 צפייה בגלריה
רב הכותל (מימין) וחיים טייב (משמאל) בטקס בכותל
רב הכותל (מימין) וחיים טייב (משמאל) בטקס בכותל
רב הכותל (מימין) וחיים טייב (משמאל) בטקס בכותל
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
חיים טייב עם ספר התורה
חיים טייב עם ספר התורה
חיים טייב עם ספר התורה
(צילום: רפי קוץ)
במהלך השנה האחרונה עבר ספר התורה בין זירות הטבח: מתחם נובה, יישובי עוטף עזה, אופקים, נתיבות ושדרות. בכתיבתו השתתפו משפחות שכולות, פצועי צה"ל, משפחות החטופים ונשיא המדינה - שהשתתפו בחתימה או בכתיבת אות בספר. בנוסף, הספר לקח חלק במצעד החיים 2024 והיה במחנה ההשמדה אושוויץ כחלק ממשלחת העוטף.
לקראת האירוע בכותל המערבי, סיפר טייב במשדר המיוחד של ynet על היוזמה: "כמה ימים לאחר 7 באוקטובר התחלתי לחשוב איך מחברים את זה שלא היו הקפות, כמו שעם ישראל ציפה להן. אנשים התעוררו לתוך ההלם, לתוך הזוועות, ולא זכו לקיים את מצוות ההקפות. חשבתי איך אפשר לחבר ולהחזיר את הגלגל אחורה ולייצר את ההקפות. אז חשבתי שהדבר הנכון ביותר יהיה לכתוב ספר תורה לזכר הנרצחים באותה שבת שחורה, וכמובן לזכר הנופלים, החיילים, במהלך המלחמה כולה".
טייב הוסיף כי הוא יצר קשר עם סופר סת"ם כדי לכתוב ספר תורה ואז נוצר הקשר עם רב הכותל והקרן למורשת הכותל. "ביקשנו להכניס את ספר התורה לכותל", הוא אמר. "התקדמנו מאוד מאוד יפה, קיבלנו עזרה מדהימה מרב הכותל, עזרה מדהימה של הצוות של הקרן למורשת הכותל, ומשם הגענו ליום הזה. אנחנו מכניסים את ספר התורה בדיוק ביום השנה לאירוע הנורא של 7 באוקטובר".
פורסם לראשונה: 21:29, 07.10.24