מאז פרוץ המלחמה מתנהל באוסטרליה קמפיין אנטישמי ואנטי ישראלי, שצובר תאוצה מיום ליום. במסגרתו מתקיימות הפגנות שנאה נגד ישראל עם קריאות להשמדת יהודים בגז. ביבשת נרשמו מספר תקריות שבהן יהודים שהניפו דגלי ישראל הוכו באלימות. המקרה האחרון היה בסידני, ובו אזרח ישראלי שנסע באופניים עם דגל ישראל הותקף באלימות בידי עוברי אורח וסבל מחבלות בצלעות. למזלו, מספר אזרחים יצאו להגנתו. ביום שישי היו עימותים אלימים בין מפגינים תומכי חמאס ליהודים וישראלים שהפגינו בעד ישראל.
ארגון פרו-פלסטיני הציב 15 "גופות" מזויפות של ילדים פלסטינים עטופות בסדינים לבנים מגואלים בצבע אדום כדם, מול משרדיהם של שבעה חברי פרלמנט ממפלגת הלייבור במלבורן. מעל המיצב נתלו שלטים בנוסח "לשחרר את פלסטין". הארגון מכנה את עצמו "לא עוד גופות בעזה".
3 צפייה בגלריה
השוואה מקוממת בין נתניהו להיטלר בהפגנה אנטי ישראלית בבריסביין
השוואה מקוממת בין נתניהו להיטלר בהפגנה אנטי ישראלית בבריסביין
השוואה מקוממת בין נתניהו להיטלר בהפגנה אנטי ישראלית בבריסביין. "הממשלה לא עושה דבר"
(צילום: EPA / Darren England)
הקהילה היהודית והישראלית באוסטרליה נסערת במיוחד בעקבות יוזמה של מפלגת הירוקים לארגן שביתה בבתי הספר התיכוניים במלבורן כדי להפגין מול הפרלמנט נגד ישראל. הקהילה היהודית החתימה אלפים על עצומה שקוראת לממשלת ויקטוריה למנוע את ההפגנה הזאת.
שירי, ישראלית שגרה במלבורן, אמרה: "יש כאן הסתה המעודדת לצאת לשביתה בבתי הספר התיכוניים ב-23 בנובמבר ולהפגין בעיר נגד ישראל. לצערי הממשלה לא מונעת את זה והדבר מסכן מאוד את דור העתיד של היהודים והישראלים כאן. כל יום יש פה משהו חדש – פתאום אני שומעת ששני חובשי כיפה הותקפו ברחוב".
3 צפייה בגלריה
מיצב הגופות המזויפות
מיצב הגופות המזויפות
מיצב הגופות המזויפות במלבורן. דמוניזציה לצה"ל
יעל, ישראלית אחרת ממלבורן, סיפרה שפרו-פלסטינים הדביקו בקניונים ובחנויות מדבקות שעליהן נכתב "אין כניסה לישראלים". "כשראיתי את זה התחלתי לבכות, היו לי רעידות בגוף", היא מעידה. "אני יהודייה. המשפחה שלי הייתה בשואה, ככה זה התחיל אז וכולנו יודעים איך זה נגמר. אמרתי: אל תביאו את המלחמה הזאת לכאן – זה מרכז קניות ציבורי ולא עסק של אדם פרטי. הגשתי תלונה לקניון והם רצו להוריד את זה".
בשבועיים הראשונים של המלחמה, בתי ספר יהודיים באוסטרליה הורו לילדים להגיע ללא תלבושת בית הספר מחשש שיפגעו בהם בתחבורה הציבורית. לאחרונה אפשרו להם לחזור לתלבושת.
3 צפייה בגלריה
מפגינים פרו-פלסטינים בכאפיות בסידני
מפגינים פרו-פלסטינים בכאפיות בסידני
"המוסלמים הרימו ראש". מפגינים פרו-פלסטינים בכאפיות בסידני
(צילום: EPA / Flavio Brancaleone)
בית הספר מצדה לבנות בסידני רצה להזמין אחר הצהריים במשחקיית מתנפחים בשם "טירת הקפיצות" (ג'ימבורי). בתגובה קיבלה המנהלת את התשובה הזו: "אין סיכוי שאני לוקחת כסף מציונים. לא רוצה את הכסף שלך, שמלוכלך בדם", עם החתימה "לשחרר את פלסטין". לאחר הפרסום בעלת העסק טניה ג'ונס הגנה על ההחלטה וכתבה: "זה העסק שלי ומותר לי לסרב למי שאני רוצה". לאחר מחאה חריפה מצד הקהילה היהודית, היא מחקה את כל החשבונות שלה ברשתות החברתיות. בקהילה בוחנים צעדים משפטיים נגדה.
"באוסטרליה לא היה שמץ של גזענות בעבר. זאת מדינה שמקבלת זרים. זה מה שיפה במדינה הזאת, שמקבלים את כולם בלי שום הבדל. מה שהשתנה זה שהמוסלמים הרימו ראש", אומרת שירי ממלבורן. "בחיים לא היית רואה מישהו מסתובב עם כאפייה לפני כן. יהודים גרים פה כל החיים. לא הייתה פה אנטישמיות. היהודים הם דמויות מפתח פה, והממשלה פשוט לא עושה דבר כדי לבוא ולנקוט עמדה. הם גם לא מבינים את ההשלכות של זה. עכשיו נהיה פה פשוט מפחיד מיום ליום".