החמרה במצבו הרפואי של הרב שמעון בעדני
(צילום: נדב אבס)

הידרדרות במצבו של הרב שמעון בעדני, מנהיגה הרוחני של ש"ס: הרב בן ה-94, נשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, חלה בדלקת ריאות ומאושפז בבית החולים שיבא תל השומר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אשר נהרי, מנהל קופת החולים לאומית באלעד והמטפל הרפואי של הרב, עדכן כי "מצבו של הרב החמיר בימים האחרונים. הוא מאושפז עם דלקת ריאות בחדר הלם, מייצבים אותו עכשיו. אנחנו קוראים לכל עם ישראל להתפלל לרפואת הרב שמעון רפאל בן חביבה".
בעדני הוא רב בכיר בציבור החרדי הספרדי, ומאז פטירת חכם שלום כהן לפני מספר חודשים, הוא ממלא את מקומו כנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס – בהיותו הזקן והוותיק מבין חברי מועצת החכמים.
1 צפייה בגלריה
הרב שמעון בעדני מנהיג רוחני ש"ס
הרב שמעון בעדני מנהיג רוחני ש"ס
הרב שמעון בעדני. ירש את חכם שלום כהן כנשיא מועצת חכמי התורה
(צילום: גיל יוחנן)
בעקבות ההחמרה במצבו של הרב בעדני, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עזב את חתונת אחייניתו ומיהר לבית החולים תל השומר, כדי לשהות לצידו. גם השר יואב בן צור, המכהן כשר נוסף במשרד הרווחה, הגיע למרכז הרפואי כדי לשהות לצד הרב.
הרב בעדני נולד בחדרה למשפחה שעלתה מתימן. בגיל 31 מונה לר"מ ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף בירושלים, ממוסדות התורה היוקרתיים של החרדים בני עדות המזרח בישראל. לאחר מכן עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים. בהמשך מונה לראש מועצת חכמי התורה של בני ברק. עם הקמת מפלגת ש"ס, בשנת 1984, נבחר הרב כחבר מועצת חכמי התורה, שבה זוהה כנאמן של הרב שך.