לאחר עיכוב עקב פציעה בלילה שלפני העלייה לישראל, הוריו של רס"ר בנימין אלמקייס ז"ל שנפל ברצועת עזה, עלו ארצה מצרפת בסיוע משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן לידידות. בנימין, בנם של מרלן (שושנה) ולוסיאן (ישראל), עלה לארץ לבדו מצרפת לפני כעשור ונפל בקרב בעזה חודש לאחר פרוץ המלחמה.
לילה לפני העלייה לארץ, מעד לוסיאן ונפל. כתוצאה מכך, שבר את ידו ואושפז בבית החולים. משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן לידידות סייעו בדחיית הטיסה לישראל, ליוו את המשפחה וסייעו בתיאום טיסה חדשה מספר ימים לאחר המקרה, כשמצבו של לוסיאן איפשר לו לטוס.
2 צפייה בגלריה
הוריו של בנימין ז"ל יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית ומנכ"לית הקרן לידידות
הוריו של בנימין ז"ל יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית ומנכ"לית הקרן לידידות
הוריו של בנימין ז"ל יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית ומנכ"לית הקרן לידידות
לאחר שעלה ארצה אושפז לוסיאן בבית חולים. כעת, לאחר שהחלים, הגיעו בני הזוג לפגישה עם יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל' דורון אלמוג ועם מנכ"לית הקרן לידידות, איילת שילה תמיר.
בנימין, שהיה בן 29 במותו, הוא הבן הצעיר ביותר של מרלן ולוסיאן ואח לשישה אחים (חמישה אחים ואחות). בשנת 2010, כשהיה נער בן 15, עזב את משפחתו בצרפת והגיע ללימודי תיכון בישראל. לאחר שהשלים את הבגרויות שב לצרפת ואולם, הגעגועים לישראל הכריעו אותו והוא החליט לשוב לישראל. הוא עלה ארצה בשנת 2014 והתגייס לשירות קרבי בחיל ההנדסה כחייל בודד.
מיד כשפרצה המלחמה, בנימין גויס לשירות מילואים. הוא דחה את החתונה שתכנן עם בחירת לבו, יוענה, ונשלח לשרת ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
אליהו בנימין אלמקייס
אליהו בנימין אלמקייס
בנימין אלמקייס
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אמר: "הוריו של בנימין אלמקייס, שעלה לבדו בשביל להתגייס ולהגן על המולדת ונפל בקרב, ממשיכים את דרכו של בנם הגיבור. לפני מספר חודשים פגשתי את מרלן ולוסיאן ביריד עלייה בפריז והתרגשתי עד דמעות כשסיפרו לי שהם עושים עלייה, ואני שמח שהיום זה קרה. אנחנו כמשרד נפעל לסייע להם בכל הנדרש על מנת שישתלבו בצורה הטובה ביותר".
יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג, הוסיף: "הבחירה של משפחת אלמקייס לעלות לארץ היא מרגשת, מלאת אהבה וציונות. העלייה ארצה בסיוע הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה והקרן לידידות, מחיה וממשיכה את הזיכרון של בנימין. הגשמת החלום שלו היא הגשמת החלום הציוני עצמו ואתם, משפחה אהובה, העדות לכך. אני מאחל שעוד רבים יעשו כמוכם, חברים של בנימין ועוד אנשים רבים, ילכו בדרכו ובדרככם ויעלו לישראל".
מנכ"לית הקרן לידידות, איילת שילה תמיר, אמרה: "אנחנו בקרן נרגשים מאוד מהבחירה של משפחת אלמקייס לעלות לישראל. שמחתי לפגוש במשפחה כאן בארץ. אנו נמשיך לסייע יחד עם הסוכנות היהודית למשפחה בקליטתה בישראל ובהתאקלמותה לחיים בארץ".